• MagicaDH

Snabb hjälp efersökes! Hur gör man kristyr-struten?

Hej!

Ska försöka göra ett pepparkakshus, men får inte till en sprits till kristyren, hur gör man???!!!

• Svar på tråden Snabb hjälp efersökes! Hur gör man kristyr-struten?
  • Matte till en hårboll

svårt att förklara med text
    ta en bit bakplåtspapper, vik stort som ett A4. Börja rulla ihop från ena hörnet, tänk på att den ska vara smalare i botten. Tejpa så att den håller ihop. Fyll upp med kristyr, vik ihop överdelen och håll hårt så det inte kommer ut den vägen.

• Vill ha en skrutt

Hej
    Jag gjorde ett för en vecka sedan och jag lade kristyren i en vanlig fryspåse och en till utanför.
    Gick TOPPEN!!!

Lycka till

• Vill ha en skrutt

Klipp ett litet hål.. haha det glömde jag men det fattade ni säkert.

• Matte till en hårboll

det var ju helt klart snabbare och mycket enklare

• MagicaDH

Tack för era svar! Jag gick på plastpåsemodellen, och det fungerade riktigt bra, förutoma tt jag råkade klippa ett lite för stort hål.

Jag testade det där med att tejpa på bakplåtspapper... ?? Altså det var ju HELT omöjligt!! Tejpen släppte på en gång. Jag använde frystejp.

• fairyfloss

Ja tejpa på bakplåtspapper är ju ingen hit direkt. Tänkte också rekomendera plastpåse men det hade nån redan gjort. Hoppas det blev fint huset .

• MagicaDH

fairyfloss: JA!! Huset blev jättefint!! Har aldrig gjort ett sånt förut och nu gjorde jag med egna mallar och allt helt själv tillsammans med min 3-åring och vi är ungefär lika stolta! Och, vad gott det luktar i köket sen...

Svar på tråden Snabb hjälp efersökes! Hur gör man kristyr-struten?