• Jennnyn

"Hes" katt!

Min katt har "tappat rösten"! Stackarn bara kraxar när han ska jama. Någon vars katt råkat ut för det? Hade ingen aning om att katter kunde bli hesa Har ringt veterinären och rådfrågat eftersom jag blev ganska förskräckt när jag hörde honom. Men så länge han åt och var pigg behövde jag inte komma in. Lille stackaren, man märker hur förundrad han blir när han försöker jama

• Svar på tråden "Hes" katt!
  • Dora

Stackarn! Men jag kan inte låta bli att önska att min katt också tappar rösten. Han ylar som en pilsk marskatt hela nätterna trots att han är kastrerad.

Din kisse har kanske blivit lite förkyld eller så. Jag håller med veterinären. Så länge han äter, dricker och verkar normal i övrigt så är det nog ingen fara. Men har inte rösten kommit tillbaka om en vecka eller två skulle jag nog boka en tid så de får kolla.
    Kram till kissen!

• Bobbenn

Stackars Tisse Hoppas han blir bättre snart. MJAU!

Ta det lugnt, ditt barn går bara igenom en FAS
  • skorpionen80

Försöker han spy? Beter han sig annorlunda på något vis? Min första tanke var att ett grässtrå hamnat lite fel eller nåt sånt.

Syrran hade en katt som åt lite på julbocksskägget en jul, de fick åka in och ta bort halmstrået(?) och sen dess blev han hes.

Din kisse har kanske lite vanlig halsont? Whisky-röst dagen efter? ;)

• Jennnyn

Haha whiskeyröst! Jo hans helg var hård sov sig nog igenom 20 av 24 timmar!

• Jennnyn

och nej, han försöker inte spy. Inte vad jag sett iallafall.... möjligt att han blivit förkyld. Han var iväg på djursjukhuset förra veckan och fick sin vaccinationsspruta. Kanske var någon smitta där...lite konstigt bara eftersom han är vaccinerad...men men

• skorpionen80

Aha, men det kan vara vaccineringen då! Ibland blir de sjuka av den, det är ju ändå virus de sprutar in...

• Jennnyn

Jo, veterinären sa att det eventuellt kunde vara en reaktion på vaccinationen. Tycker bara det är konstigt om den kommer en hel vecka efteråt. Just nu står han vid matskålen och kraxar lite lidande så jag gissar på att den behöver fyllas på

• Jennnyn

Nu har kattstackarn tappat rösten helt! Det konstiga är att han är pigg som attan och äter och busar precis som vanligt. Veterinären sa att jag inte behövde komma in om han var pigg i överigt, men får väl ringa igen om han inte får tillbaka rösten...

• tvål

Jennnyn skrev 2008-12-12 18:20:38 följande:

Nu har kattstackarn tappat rösten helt! Det konstiga är att han är pigg som attan och äter och busar precis som vanligt. Veterinären sa att jag inte behövde komma in om han var pigg i överigt, men får väl ringa igen om han inte får tillbaka rösten...
    näää..stackarn....
Svar på tråden "Hes" katt!