• MIC

5 månaders bebis med hög feber

Jag håller på att bli galen av oro här hemma. Min lille kille har haft feber sedan i lördags. Då hade han i snitt 39,5 och vi åkte in till disktriktsläkarakuten (barnakuten tog inte emot oss) och de tog prover på honom och kollade allmäntillståndet och vi skulle ge honom febernedsättande. Fine. Det gjorde vi. På söndagen hade han över 40,0 hela dagen och som högst 41,6. Ringde sjukvrådsupplysningen IGEN och fick rådet igen att ge febernedsättande (då hade han runt 40 grader när han fått det och att ta kontakt med barnakuten på på morgonen. Gjorde det och fick rådet igen med febernedsättande. Idag har han legat på ca 39,8 utan febernedsättande och runt 38 efter.

Men det hjälper ju inte.... han har fortfarande hög feber och är slö och vill bara sova. Äter gör han, ungefär halva portioner, och dricker halva portioner ersättning. Kissar 3-4 ggr per dag och bajsar ofta och löst. Idag har han varit gnällig till max och ledsen. Vad ska jag göra? Hur länge kan dom ha så hög feber?

• Svar på tråden 5 månaders bebis med hög feber
  • spallen

Har själv vatt i kontakt med sjukvårdsrådgivningen idag och dom sa att minst 3 dagar med feber innan man får komma in.
    Ha extrem koll på ditt barn barn inatt och så ringer du imorn igen!!!!

Så hade jag gjort!!!!

Oscar 060804 Tilda 080212
  • MIC

Nu på morgonen har han 38,5 utan febernedsättande så jag antar att det är på väg ner. tack för rådeet annars spallen. Man blir så nervös när de små är sjuka! Nu hoppas jag att den går ner mer under dagen annars får vi åka in vad de än säger!

• spallen

Det är klart att man blir orolig, det är ju det käraste du har Glad!!!!
    Vad skönt att inte febern var så hög idag, hoppas inte att den stiger heller!!!

Lycka till!!!

Oscar 060804 Tilda 080212
Svar på tråden 5 månaders bebis med hög feber