• majsan74

Färg på fog???

Vi håller på att kakla om vårat kök. Vi har satt upp vitt kakel och nu funderar vi på vilken färg vi ska ha på fogen? Vad blir snyggast vitt eller ljusgrå, någon som har bilder på olika alternativ?

• Svar på tråden Färg på fog???
  • majsan74

Ja, jag tror att vi också tycker det. Ingen som har bilder på vitt kakel med vit fog?

• Susidus

Vit fog är jättesnyggt till vitt kakel men förblir tyvärr inte vitt så värst länge utan gulnar ganska snabbt... Vi satsade vid vår renovering på ljust,ljust grå fog. Blir mycket snyggt och mycket tåligare!
    Till köket är det dessutom smart att se till att köpa så "fin-korning" fog som möjligt eftersom det är lättare att göra rent från fettstänk etc.

• Myran33

Nackdelen med helt vit fog e ju att den blir lite schaskig med tiden (ialla fall hos oss..)
    Jättefint i början men nu ångrar jag mej att jag inte lyssnade på dem som sa det innan...

• Lilly Li

Om du väljer vit for, vilket jag personligen tycker är snyggast, så finns det vit fogfärg som man "duttar" i . Har gjort det i min förra hyresrätt, från mörkgrått till vitt, ett jättelyft och inte alls svårt. Har du redan vitt behöver man nog bara göra det en gång om man vill fräscha upp det!

Svar på tråden Färg på fog???