• Puma86

Cerazette = Utebliven mens??

Är d någon av er som äter cerazette som inte har nån mens när ni äter dom? Jag äter dom och har gjort i flera månader och ja har regelbunden mens, men har hört om flera stycken nu som inte har nån mens

När ja började med dom så fick ja sagt till mig att d inte skulle mixtra så mycket med min kropp så min mens skulle komma som vanligt! D va anledningen till att ja valde just cerazette, för ja vill inte mixtra mer med min kropp än nödvändigt!

• Svar på tråden Cerazette = Utebliven mens??
  • Krabbolina

jag åt dem under 2 år och hade 2 små blödningar. Annars ingen mens, mycket skönt!

• Maria222

Cerazette innehåller östrogen men inte lika stor mängd som ett vanligt p-piller. Därför kallas det minipiller, men det finns ju helt hormonfria preventivmedel också.. kopparspiral t ex. Mensen kan utebli helt eller så få man blödningar, det är lite olika.

Mamma till Kevin född 0706.
  • Polargirl

Japp, det är vanligt med minipiller, man kan få spottings på sin höjd.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • ÄlskadeUnge

Jajjemän! Jag äter cerazette, och jag har bara haft är mens typ 1 gång och nu på senaste lite mellanblödningar, men annars ingenting.. Julia är 1 år och 1 månad ungefär, och jag började äta cerazette vid efterkontrollen efter förlossningen har jag för mig..

• Anonym

Min läkare sa att mensen kan försvinna.

Har inte börjat äta dem än.
    Men den "mens" vi har när vi äter p-piller är ju ingen mens.
    Det är en skenblödning liksom. Ägget stoppas ju och behöver därför inte skickas ut med blod när det blitt för gammalt.
    Så om du inte vill mixtra med din kropp ska du inte äta p-piller.
  • Puma86

Jag har haft hormonspiral innan ja blev gravid o då hade ja mens men kunde inte ha kvar den för ja fick så mycket cystor på mina äggstockar så va tvungen att ta ut den! Så nu efter min förlossning så ville ja inte ha nått i min kropp som ändrar för mycket lr får mig att må dåligt och då föreslog dom cerazette till mig! Så ja blit väldigt chockad när ja hör om jätte många som inte har nån mens alls när dom äter dessa

• Puma86

Nått preventivmedel måste ja använda, för kondom är inget alternativ för oss, d e ingen av oss som känner oss bekväma med d! Men nu börjar ja ju undra om detta verkligen är d lindrigaste medel att använda!

• Maria222

P-stav, p-spruta, plåster m.m innehåller bara konstgjorda hormoner och inte östrogen, så de kan ju anses mildare på det viset..

Mamma till Kevin född 0706.
  • Hillevi 71

Jag hade bara mens några ggr i början, sen har jag inte haft mens på flera år nu. Men jag ska sluta med dom snart, så fort jag får göra en sterilisering. Vill inte proppa mig med sån skit. Jag får så mycket biverkningar av dom. Jag gillar dom inte.

• Anonym (jag)

jodå, samma här, ingen blödning alls, skönt att slippa när jag ändå inte vill bli gravid!

• LeeLoon

Cerazette innehåller inte östrogen. Det innehåller istället en större mängd gestagen än kombinerade p-piller. Jag äter Cerazette för att jag inte får äta just östrogen, jag har migrän med aura, eller hade iaf :)
    Jag har inte ätit dom så länge, ca en månad, men änså länge fungerar dom bra för mej. Blödde i början en del, och väldigt lite idag.

• Anonym

Jag åt cerazette i 3 år, och första året hade jag ingen mens på ett halvår. efter det var den väldigt oregelbunden.

• Puma86

Men ska d verkligen vara så, att man ska gå runt i ovisshet hela tiden när man äter cereazette? D verkar som min mesn börjar försvinna NU, efter 6 månader ca Har haft regelbunden hela tiden men nu kommer den inte, skulle haft den för lite mer än 1 vecka sen men den har inte kommit! trodde först ja va gravid så ja testade mig för 1 vecka sen men d visade neg, så d e ja inte, då började ja fundera på om d e cerazetten som spökar med min mens! D e ju jätte jobbigt! Ja vill ju ha min mens o ha den regelbundet som ja alltid haft.. funderar på om ja ska sluta med dom, tror d på grund av dom som ja får mycket finnar me, har aldrig haft så mycket finna som ja haft sen ja började med dom? Nån som märkt av nått sånt?

Svar på tråden Cerazette = Utebliven mens??