• Yummie

Blir tvätten lika ren om jag kör på snabbtvätt??

Idag har jag tvätttid, men bara 3 timmar så min fråga är:
    Blir tvätten lika ren om jag kör på snabbtvätt (ca 30 min) 60 grader?
    Brukar annars ta vanligt tvättprogram som tar ca en timme, men nu hinner jag inte det o tänke köra på snabb, men vill ju att tvätten ska bli helt ren. Så vad tycker ni?
    Kan tillägga att det jag ska tvätta är sängkläder, handdukar och underkläder.

• Svar på tråden Blir tvätten lika ren om jag kör på snabbtvätt??
  • Ailajk

tja, jo de brukar bli rena i min maskin...såvida de inte är jättesmutsiga. Problemet är att min maskin inte centrifugerar samt att den inte alltid tar sköljmedlet om jag kör snabbtvätt

• fairyfloss

Nej det hade jag inte gjort, inte när det gäller handdukar och sängkläder. Usch. Snabbtvätt fungerar för typ tröjor man använt en gång, men inte underkläder och sånt (i min erfarenhet). Men så kände jag en tjej som alltid tvättade på snabbtvätt och hon stank inte...

• Yummie

Så smutsigt är det inte. Normal-smutsigt skulle jag säga.
    Men jag kanske ska köra på vanligt tvättprogram då, för säkerhets skull.

• Baby M

Den lär SE lika ren ut (om det inte är masssaf läckar och så då), men det kommer intet VARA lika ren.. En gång i värsta fall kan man väl göra det. Men jag hade hellre tvättat färre maskiner (det viktigaste färgerna) och tagit resten en annan dag

** BF 090317 **
  • Yummie

Japp, det blir färre maskiner. Känns faktiskt säkrast så.

• Thursday

Den typen av tvätt hade jag inte tvättat på snabbtvätt. Det enda jag använder den till är enstaka klädesplagg typ byxor, tröjor.

• Balehead

Vad lyxigt det låter med fullånga tvättprogram som bara tar en timme... De korta tvättiderna och de stora tvättmaskinerna är faktiskt det enda jag saknar med att bo i lägenhet.

• Yummie

Körde på det vanliga programmet. Hoppade in lite tidigare då personen före mig var klar snabbare än beräknat.
    Japp, jag brukar också bara köra några enstaka byxor eller tröjor på snabbtvätt, men trodde inte jag skulle hinna idag med den grova tvätten, men det gjorde jag som tur va o ligger nu i rena härliga lakan.

Svar på tråden Blir tvätten lika ren om jag kör på snabbtvätt??