• Anonym

    Bankkonto-kan man öppna ett lönekonto fast man har betalningsanmärkning och skuld hos annan bank?

  • Svar på tråden Bankkonto-kan man öppna ett lönekonto fast man har betalningsanmärkning och skuld hos annan bank?
  • Anonym

    kan man öppna ett lönekonto på valfri bank fast man har betalningsanmärkning och en kredit/låneskuld hos annan bank.

  • Anonym

    Anonym skrev 2008-12-10 08:03:06 följande:


    Vadå, varför inte?
    För att du inte är kreditvärdig hos banker med skuld hos KFM... Betala bort skulden så ordnar det sig!

    Säger sig självt?
  • Anonym

    jag känner en som bytte bank enbart pgr av skolder.
    han hade skuld hos nån bank bytte till nordea och fick ta ett vanligt konto där. vet ej om han har visa eller vad han har

  • Dimitra

    Nu förstår jag inte Fundersam
    På den tiden jag jobbade på bank fick vem som helst öppna ett vanligt lönekonto. Finns ingen kredit på det.


    The Dimitra universe.
  • Anonym

    vi står i den situtionen och vi får inte öppna konto någonstans står fast där vi är

  • Howdahkan

    Instämmer, man borde ju få öppna ett konto fast man har betalningsanmärknigar och skulder...????
    Ett konto ger ju inte en automatiskt pengar och kredit, är dom inte bara en samlingsplats för ens lön?

  • Anonym

    Precis ett vanligt lönekonto, ingen kredit.

    Nu ska jag ringa och fråga innan jag går in på banken.

  • Anonym

    min sambo har skulder hos kronofogden och lite överallt han fick ta ett visa elektron utan kridit och de var problem

  • Anonym

    Det är en sak om man har skulder och är hos KFM pga "vanliga" skulder..

    Men har man en skuld till en bank är det tvärnit!

  • Anonym

    Jag ringde en bank och frågade och det var inget problem...puh skönt.

  • Dimitra
    Anonym skrev 2008-12-10 08:44:17 följande:
    Jag ringde en bank och frågade och det var inget problem...puh skönt.
    Vad bra
    The Dimitra universe.
  • Anonym

    Anonym skrev 2008-12-10 08:44:17 följande:


    Jag ringde en bank och frågade och det var inget problem...puh skönt.
    vilken bank? vi vill byta
  • Anonym

    Jag hade skulder på över 700 000 till fogden och fick öppna konto i swedbank, samt sparkonto, samt fond Men fick inte visa kort eller mastercard utan maestro men gör inget Funkat super och nu får jag ett visa för jag skött mig

  • Anonym

    Jag känner en som fick nej av Swedbank och skulderna var lägre än 700 000 kr. Några andra banker sa nej också.

    Men jag har tagit reda via finansinspektionens hemsida att man har rätt att få öppna ett konto. Säger banken nej då ska man be och få prata med den klagomålsansvariga på banken. får du då fortfarande nej så begär att få det skriftligt och skicka en kopia till finansinspektionen tillsammans med ett brev som förklarar vad som har hänt. Finansinspektionen måste ha ett underlag som visar att detta sker så att de kan föreslå för regering/riksdag att en lagändring måste ske.

    Finansinspektioner har skrivit flera rapporter om detta senast i våras.

  • PixieApa

    Ja, det kan du.
    Har själv gjort det så jag är helt säker

  • Anonym

    Man får hos både SEB och Nordea. Jag har nu fixat hos SEB.

Svar på tråden Bankkonto-kan man öppna ett lönekonto fast man har betalningsanmärkning och skuld hos annan bank?