• Anonym

Ni som väger runt 80 kg, vilken jeansstorlek har ni?

Tänkte bara se vilken tumstrl ni har på era jeans. Jag kämpar med vikten för fullt, tror att jag ser bäst ut vid 80 kg, eftersom jag är rätt grovt byggd och skulle se knepig ut om jag blir för smal tror jag. Men jag vill kunna komma i ett par normala jeans från tex JC. Jag vill kunna gå dit och prova och hitta ett par som passar, utan att skamset gå därifrån med massa centrimetrar kvar tills knäppningen går igen. Finns det en möjlighet att hitta jeans på JC om man väger 80 kg? Jag vägde runt 80 kg på högstadiet sist, så det är ett tag sen

• Svar på tråden Ni som väger runt 80 kg, vilken jeansstorlek har ni?
  • La Lola

Som ogravid väger jag 82.

Tumtorlek? Det har jag nog bara ägt ett par av i hela mitt liv.
    Jag köper vanliga storlekar istället o då blir det 46 (ibland 44) på jeans.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Anonym (79)

Det måste väl bero lite på hur lång man är och hur man är byggd också...
    Jag håller på att gå ner i vikt efter graviditeten, är 165 lång och ligger just nu på 79kg. Har 33 i tumstorlek på jeans inköpta på HM. ÄR inte säker på om JC har den storleken...

• Anonym

åh det finns hopp alltså, tror JC har iaf 36, men man vågar ju inte prova ifall det fattas decimetrar

• Ett två tre

Jag har köpt strechjeans på Lindex i storlek 40 som passar jättebra. Väger ca 80 kg och är 1.65. Inte så kul att köpa jeans där kanske, men dom är faktiskt ganska fina och dessutom billiga

(¯`°?.¸ Världens goaste Mons ¸.?°´¯)
  • La Lola
    Ett två tre skrev 2008-12-10 08:58:04 följande:
    Jag har köpt strechjeans på Lindex i storlek 40 som passar jättebra. Väger ca 80 kg och är 1.65. Inte så kul att köpa jeans där kanske, men dom är faktiskt ganska fina och dessutom billiga
    Varför skulle inte vara kul att köpa jeans där?
  • Anonym

Jag väger runt 80 kg och har storlek 34. Min fru väger 100 kilo och köper jeans på JC.  Det skiljer en del mellan olika affärer hur långt upp i storlekarna det går. På "vårt" JC finns det jeans upp till...42, tror jag, men på andra jag har varit slutar det på typ 32.

• Ett två tre
    La Lola skrev 2008-12-10 08:59:23 följande:
    Varför skulle inte vara kul att köpa jeans där?

Nej en del vill ju absolut ha märkesjeans JC har ju mycket märkesjeans så tänkte kanske inte Lindex var i henns smak bara

Inget fel på Lindex, jag handlar en massa där

• Ett två tre
    Ett två tre skrev 2008-12-10 08:58:04 följande:
    40 är storleken då, inte tum.
  • La Lola
    Ett två tre skrev 2008-12-10 09:00:36 följande:
    Nej en del vill ju absolut ha märkesjeans JC har ju mycket märkesjeans så tänkte kanske inte Lindex var i henns smak bara Inget fel på Lindex, jag handlar en massa där
    Ah.
    Jag är totalt ointresserad av märkeskläder så jag handlar hellre jeans på typ Lindex.
  • Banana82

33 eller 34 (beror lite på modell), och 44 eller 46 om det inte är tum. Brukar mest köpa mina på gina tricot. Är 168 cm lång.

• Anonym (marängen)

Har samma problem som dig ts...Men har problem med finbyxor t.ex...att storlekarna skiljer sig såå mkt. Hms 38 t.ex är som 36...De har börjat fula sig nu och blivit anmälda ett par ggr att de inte håller sig till eu måtten...Utan de kör på mer franska strl som är en storlek mindre än de svenska..

Men åter till frågan: Ja JC har större storlekar..Jag har 33/32 och är 168 lång och väger 74-76..Med breda höfter, och en häck som tajta byxor inte kommer över=))

• Ett två tre
    La Lola skrev 2008-12-10 09:03:57 följande:
    Ah.Jag är totalt ointresserad av märkeskläder så jag handlar hellre jeans på typ Lindex.
    Samma här
  • Anonym

Nar jag vagde nastan 70 sa hade jag runt 32, 33. Och da har jag lite hofter.

• Anonym

Ok, tack för era svar. jag kan med andra ord börja att försöka kränga på mig ett par 36 :or utan att personalen brister ut i asgarv och man får gå därifrån skamset för att man var så dum och trodde att nåt skulle passa .-)

Svar på tråden Ni som väger runt 80 kg, vilken jeansstorlek har ni?