• nathis

Julklappstips till mina biltokiga barn?

Har en 4 åring och en snart 2 åring, båda älskar fordon och önskar sig bara massa olika bilar/traktor och så vidare. Hade gärna köpt något annat än bara det, har köpt några böcker som de gillar.. har ni tips på julklappar, inte bara fordon av olika slag utan allt möjlgit, vad ska ni köpa till era barn?

• Svar på tråden Julklappstips till mina biltokiga barn?
  • Lincon

Jag tjuvkikar lite här i din tråd då jag har en 19 månaders som är totalt biltokig

Än så länge ska Nimrod få en ny Bobbycar, en polisstation med tre polisbilar, och sedan kommer han få massor med kläder men det är ju inte så kul. Men sedan tar fantasin slut...

Tänker försöka hitta några böcker om bilar (finns ju böcker om filmen Bilar), ev. lego (men han är ju som sagt mest intresserad av fordon )

Om man är pysslig så kan man själv göra en bilbok med bilder och lite text

• enny signatur

är det något annat som är ok? gosedjur, dockor, byggsatser?

• apriltjej

Det finns en "Tuffa traktorboken", som jag själv tycker verkar kul. Den har riktigt gummi på däcken som man kan känna på, ratt som går att snurra på, popup-traktor i slutet osv.

Annars kanske ett pussel med bild på bilar/fordon, för att variera? Kläder med biltryck?

Oj då, du ville köpa nåt annat än det... Vår son är bara 10 mån och får inte så mkt i år. Vi har köpt en leksak att ha i bilen, där han får en ratt att hålla i, med knappar som man kan trycka på, och när man gör det så händer det saker (låter/blinkar), på ett skynke som hänger framför honom, över sätet. Sen får han en interaktiv tygbok av oss också. Mormor och morfar ska ge en leksakszynt, i övrigt vet jag inte vad han får av andra.

• nathis

får kika i butikerna mer vad ja kan hitta men man vill ju inte bara köpa för köpandet skull eller så att de bara blir liggande.tack för era tips!

Svar på tråden Julklappstips till mina biltokiga barn?