Pendla Mölndal/Göteborg- Halmstad/ Borås.. Universitet..
jag undrar om någon som pendlar från mölndal.. eller göteborg .. till närliggande högskolor... Alltså Borås och Halmstad.. hur går det.. o jag tänker mest sjuksköteskeprogramet då..
jag undrar om någon som pendlar från mölndal.. eller göteborg .. till närliggande högskolor... Alltså Borås och Halmstad.. hur går det.. o jag tänker mest sjuksköteskeprogramet då..
Ja du, läser till ssk i Borås och typ hälften av mina kursare pendlar från Göteborg ;)
Har du sökt till Borås?
nej tänkte söka till hösten... hur tycker de att det är ???
Många tycker att det är jobbigt, särskilt under praktiken, då det inte finns så många platser i Göteborg. Men vissa tycker det är helt ok å pendla! Vad jag har förstått så fungerar buss- och tågförbindelser bra och så behöver man juh inte pendla varje dag, då vi oftast har föreläsningar bara typ 3ggr i veckan.
jag är ensam med två barn o borde kanske kunna få lättare praktik i göteborg? man kan väl ansöka om sådant..
Ximona1981 skrev 2008-12-11 16:39:48 följande:
Vad jag vet så kan man inte göra en sån ansökan här i Borås nuförtiden.
De flesta göteborgsborna väljer å göra praktiken i Alingsås, som ligger lite närmare än Borås. De flesta praktikplatserna i Gtb är inom kommunal/privata sektorn, sjukhusen erbjuder inga till Borås högskolans studenter, tyvärr..
Tecken skrev 2008-12-11 16:44:19 följande:
Ja det är klart det blir svårt just under vfu- tiden.. Jag själv har tre barn och vet inte hur jag skulle klara dagis lämningar om jag var ensam.. Arbetspassen börjar juh redan vid 6.45 på lasarettet och dagiset öppnar vid 6 så det skulle bli rätt så tajt med tiden!
Jag bor i Tuve och pendlar till Högskolan i Halmstad. Jag tycker att det har fungerat ganska bra. Men jag läser lärarprogrammet och jag gissar på att det är lättare att få VFU-plats för oss.
Rent allmänt fungerar dock själva pendlingen jättebra. Men ska du läsa i Halmstad rekommenderar jag dig att köpa en cykel som kan stå vid järnvägsstationen. Bussförbindelserna är nämligen inte toppen i Halmstad och det tar ca 15 min att gå till högskolan.
Jag pendlar från Göteborg till Borås. Jag läser inte sjuksköterskaprogramet. Jag tycker att det är jobbigt eftersom jag har barn o måste åka bil. Det är svårt hitta parkering efter en viss tid. Det skulle vara skönt åka buss eller tåg o sova lite.
Nu har jag fått plats till lärarprogram i Göteborg. Men jag kan inte bestämma mig.
Min tanke är ju att ta buss och tåg... är du själv med barnen ??
minke skrev 2009-01-02 11:51:04 följande: