• Culete

Tips på lite extra goda kryddor att introducera i kryddhyllan min.

Ge mej alla ni har, här skall lagret uppdateras.
    Sånt jag alltid har hemma redan är så klart;
    salt (fint och grovt), peppar (många olika typer), vitlök, persilja, oregano, cayenne, muskot, kanel, curry, paprika, chili, garam masala, timjan, kummin och en massa mer jag inte kommer på för tillfället. =) Nu vill jag ha mer, nytt, som är extra gott till speciellt rena rätter men även som är godis till grytor går fint!

• Svar på tråden Tips på lite extra goda kryddor att introducera i kryddhyllan min.
  • ludenben

persilade... gott på sallader

• Nyfiken gul

Det här är några av mina favvisar:

Torkad dill - perfekt att hälla i en nypa i kokande potatisvatten, strö över potatismos eller röra ihop med majonnäs och räkor.

Lagerblad: jättegott i alla sorters grytor även om dom är gjorda på fågel eller färs.

Färska kryddor: Är något HELT annat än torkade kryddor och sååå gott!  Citronmeliss, timjan, salvia....

Italiensk Salladskrydda: pudra över grönsaker och skvätt över lite vinäger och rör om! Gott!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • majlinsa

Hur förvarar ni era kryddor?
    Vi har ett kryddskåp och det är verkligen hopplöst, man ser inget måste rota runt osv

• Abrakadabra

Vi har dem också i ett skåp. Funderar på att skaffa en kryddhylla att skruva fast på insidan av skåpsdörren, då kan alla normalstora burkar stå där medan de lite större kan få stå kvar på samma hylla som nu. Borde gå att få betydligt bättre överblick då.

• ludenben

vi har den vanliga kryddhyllan som brukar finnas över spisfläktar men det är skåpslucka för. Jättepraktiskt, där står de mörkt.

• Miang

Jag använder ofta Ancho Chili, finns i Santa Marias utbud. Det är inte starkt utan som ett fylligt, lite sött, paprikapulver. Jättegott på stekta ägg, i köttfärssås, hamburgare, marinad till grillat etc.

Svar på tråden Tips på lite extra goda kryddor att introducera i kryddhyllan min.