• LillyLu

Korkad fråga om babypyjamas??

Håller på att inhandla lite babykläder - men jag hittar bara pyjamasar UTAN fötter. Är det så de skall se ut - fick för mig att en pyjamas var mer som en sparkdräkt med fötter.
    Är det bäst med dragkedja eller knappar?

• Svar på tråden Korkad fråga om babypyjamas??
  • lovemyboys

Nu var det ett tag sen mina grabbar va små....men då hade pyjamasarna fötter, och jag tyckte att dragkedjan var smidigast!

• substitutet

Jag använder bara pyjamas utan fötter, sonen är så varm när han sover. Knappar är helt klart bäst! På de med dragkedja lägger sig alltid "uppdragaren" upp emot halsen och gör märken...

♥ Albin -08 ♥
  • skruttan35

Det ska finnas båda varianterna, våra pyjamasar i de minsta storlekarna har fötter på sig. Angående knappar eller dragkedja så spelar det ingen roll.

• Småtokig

Jag personligen tyckte inte om dem med fötter då våran son sparkade väldigt mycket och då drog upp benen så att de fastnade ovanför fötterna. Vi körde med strumpor istället, det var mycket lättare. Tyckte även bättre om knappar än dragkedja men det är även det en smaksak.

♥Albin 20070116 ♥
  • Trasdockan08

Är själv förstagångs föderska så jag vet egentligen inte vad som är bäst, med eller utan fötter. Vad jag har hört från andra här på FL så varierar det, verkar vara en smakfråga. Jag har hittat pyjamasar med fötter, bl.a. på ullared men tycker mig även ha sett det på andra affärer, typ Kappahl och HM och så. Jag föredrar helt klart knappar framför ev.dragkedjor!

Magen växer, nu i v.36
  • busgrodan

tyvä'rr så börjar fötterna på både byxor och pyjamaser försvinna, var mera vanligt förr att det var tossor påkläderna, e lite synd för det är ju lättare med fötter på pyjamas än att behöva strula med strumpor, jag föredrar helt klart knappar för dragkedjorna har en tendens att kännas hårda,pyjamasen blir liksom lite stel att dragkedjan

• Puma86

D finns deffinitivt pjamaser med fötter.. har haft lite svårt själv att hitta d nu, fast ja vill ju ha till min son som fyller 1 år! VIll ha d för han vägrar ha täcke på sig o han blir så kall om fötterna på nätterna! Men till bebis har ja sett i alla affärer ja vart i nästan, om du inte hittar så kan du ju alltid beställa på nätet! Finns massor med fina pjamaser
    Jag föredrar faktiskt dragkedja, men har nåra med knappar me, d spelar ingen större roll men d blir mer heltäckt med dragkedja.. med knappar e d lätt att knapparna går upp o barnet bli bart!

• Fr1dlyst

Fötter eller inte tycker jag beror på hur kallt det är. Tycker det är jättebra med fötter, då min son ofta är lite kall om fötterna.

Sen är det bra med knappar på pyamasen till mindre barn. När de blir 5 månder+ så är det oooomöjligt att knäppa knapparna.. Då är det super med dragkedja!

Axel 080415
  • Razzla

Jag gillar absolut inte med fötter och dragkedja. Med fötter så är de först för stor och sen blir den direkt för liten plus att fötterna ändå aldrig är nere där dom ska.

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
Svar på tråden Korkad fråga om babypyjamas??