• Anonym

Vad tycker ni? Köpa billiga ringar, eller vänta 3-4 år?

Hej!

Vet att detta är i-landsproblem, och inga påhopp tack!

vi har just nu UR kass ekonomi. Seriöst så är den katastrofal..
    .
    Vi har varit ett par i 3 år. Han har "friat" dvs sagt att han vill gifta sig med mig. Vi begav oss ut på ring-shopping, och insåg att vi var lite kräsna. Man gör ju det bara en gång, samt att man ska trivas å se på ringen varje dag.

Han fann en ring (designring i tre delar) för 11,000 å jag fann en för 5700. Vi kommer inte kunna köpa dessa ringar, förrän om ca 3-4 år, när våra skulder är borta.

Det gör mig ledsen, jag vill att vi ska förlova oss nu. Vi vill båda ha ett mycket enkel bröllop, och både mina och hans föräldrar är generösa och har faktiskt bara så där sagt att de vill bidra till vårt ev. bröllop.... (ingen vet att han friat, han vill ha ringar först)

Idag så fann jag ringar på en webbsida, min ring för 4000 (1700 billigare än i butiken) samt att jag fann en ring som han sa att han gillade för 2800kr.

Vad tycker ni? Ska jag beställa dom, och överraska, jag tror han tar emot det bra, fast jag är kvinnan..
    Eller ska vi vänta?

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Vad tycker ni? Köpa billiga ringar, eller vänta 3-4 år?
  • Alexandra84

Jag skulle prata med honom innan jag beställde...

Jag och mn man gjorde såhär:
    När vi förlovade oss köpte vi billiga ringar, dom billigaste vi kunde hitta.
    Sen när vi fyra år senare gifte oss så hade vi inga pengar alls till ringar, men vi ville verkligen gifta oss... saker har inte varit det viktigaste för oss.
    Så vi graverade in bröllops datumet  förlovningsringarna så länge.

När sedan vår son föddes lite mer än ett år senare hade vi lyckats spara ihop till en ny förlovningsring och varsin vigselring, så vi tog med dom till förlossningen när han föddes.
    Så efter förlossningen när vi blev lämnade själva med vår först födda och tända ljus så bytte vi ringar
    Kändes nästan mer speciellt än bröllpoet måste jag säga

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • Sarge

Jag skulle försökt spara ihop / jobba extra eller vad som helst för att kunna köpa de ringar Ni VERKLIGEN vill ha.
    Tänk på att ringarna ska (förhoppningsvis) sitta där hela livet & man SKA trivas med sin ring till 200%.

Annars kan man kolla på tex en pantbank där det kostar typ 50% av nypriset & se om man hittar en ring som man fastnar för totalt!
    Jag hade sån enorm tur när vi letade vigselring till mig.
    Köpte en med 5 briljanter (totalt 0,70 carat) av god kvalitet på en pantauktion för 8000:- & har i efterhand fått den värderad till 20.000:- !
    Älskar verkligen min ring!

• tudis

Vi gifte oss jätte stort för 2 år sedan man jag har fortfarande inte hittat den perfekta vigsel ringen så jag har bara min förlovningsring och den är väldigt enkel.
    Så om ni köper den nu så kan ni ju alltid byta den sen när ni har bättre ekonomi.

en chihuahua har aldrig sett sig själv i spegeln
  • Kristin24

Det är värt att kolla runt på nätet, det gjorde vi och jämförde priserna på dom ringar vi fastnade för. Vi köpte sedan likadana ringar för 2500 st. Men vi fick dom av svärfar i bröllopspresent.
    Men som sagt det ska ju kännas som att ni vill ha dom ringarna hela livet.
    Våra går i silver och guld...helt våran stil.

så fråga honom innnan du beställer

Go och glad Kexchoklad
  • Busemma

Tycker ni om de billigare ringarna så köp dom. Det är ju inte priset som räknas. Min och min mans förlovningsringar köpte vi för ca 1200kr för paret. Och jag trivs jätte bra i den och tycker om den jätte mycket. Visst finns det finare ringa för ett dyrare pris, men det bryr jag mig inte om så länge jag får vara med min man.:)

• Kristin24

just det, vi gifte oss utan att ens vara förlovade, så man måste inte förlova sig

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym (smart)

Jag tog ringarna på avbetalning. Det var absolut inga problem 22.000 kostade dom och första 3mån va räntefritt..

• pumpkinhead

jag hade köpt billiga ringar nu och när ni gifter er köper ni exakt dom ringarna ni vill ha. vem säger att ni måste ha kvar era förlovningsringar alls?

• conina

Jag och sambon har ganska billiga ringar som vi kommer att byta ut nar vi gifter oss. Vi kunde helt enkelt inte hitta nagra ringar som vi gillade och nu har vi lite langre tid att bestamma oss.

• heydee

Det var ett problem vi stöttes vid.

Här är historian:
    Vi vela förlova oss men vi hade inte mkt pengar eller kunde ta lån.
    Sambon mådde dåligt för att vi kunde inte välja något exklusivt och han trodde att väntan skulle bli lång pga det.
    Jag tyckte att han svamlade för att det var han jag vela ha!
    Han blev överraskad, jätteglad, det visade sig att vi båda älskar silver och att jag inte brydde mig ett dugg om att han inte kunde ge mig en dyr ring och det typiska exklusiva som många tjejer drömmer om.
    Jag och guld? Skulle inte tro det. ^^

Dock var det irriterande på affären att de vela att vi skulle välja vitt guld för att det ser ut som silver men är dyrare och "finare", visst att de oroar sig att man ångrar sig men det är ju vår sak.
    Sambon frågade mig en extra gång om vi ska vänta och jag tog hans hand, gick bestämt med hans hand i min och tittade på silverringarna de hade inne.
    Sambon hittade favoriten direkt, osäkert frågade han en gång till om det var OK och fick mitt samtyckte för jag föll för den med!

Sambon tycker fortfarande att det är så billigt av honom så han har tänkt att vi ska slå stort på giftemålsringen, mina protester att det inte behövs når inte hans öron för att han vill inte att folk ska snacka strunt igen, han är less på att alla tycker att vi väljer billigt.
    Knasboll!

• Anonym (C)

Köp dom billigare ringarna nu (prata med sambon först) och byt ut dom till dom dyrare när ni har råd? Ni kan ju spara dom gamla som minne..

Svar på tråden Vad tycker ni? Köpa billiga ringar, eller vänta 3-4 år?