• Sara Li

Vad kan passa med Tove?

Tove ska bli storasyster och vi har lite svårt att komma på namn. Innan hon föddes var vi så "duktiga" och hade redan pojknamn och flicknamn klara men denna gång är det svårare... Någon som har tips? Vi vet alltså inte vad för kön det blir (jo JAG vet men inte min sambo så då måste vi ändå komma på både pojk- och flicknamn).

• Svar på tråden Vad kan passa med Tove?
  • Sara Li

Haha den var bra. Jag brukar skoja med min sambo om att det nog är en lite Ove därinne!

annelie1976 skrev 2008-12-10 12:56:03 följande:
    Ove;)
  • Sara Li

Jaa Inez är superfint men det tycker tyvärr inte sambon. Om jag hade fått bestämma själv, och OM det är en tjej, hade det blivit just Inez faktiskt.

Sencha skrev 2008-12-10 12:56:36 följande:
    IlseInezMelkerEskil
  • meya

*Edvard, Ebbe, Hugo, Melvin, Eddie
    *Lova, Irma, Ester, Alma

(Hahaha, ser att jag har en förkärlek till gamla namn )

• Sara Li

Hugo och Eddie har jag gett sambon som förslag, han har inte sagt nej till Hugo men han vill nog hellre ha ett annat namn... Isak hänger kvar för honom sedan förra graviditeten. Men jag tycker att det namnet redan är "förbrukat".

Hur uttalas Lova? Som "låva" eller "lova"?

meya skrev 2008-12-10 13:01:49 följande:
    *Edvard, Ebbe, Hugo, Melvin, Eddie*Lova, Irma, Ester, Alma (Hahaha, ser att jag har en förkärlek till gamla namn )
  • Audrey Will

Emma & Tove ar fint ihop!

• pluppiz

tove och billy heter mina syskon.

tove passar bra med ganska många namn, vad gillar ni för namn? gamla?populära? osv

• Sara Li

Vi gillar namn som är lite ovanliga men som folk ändå känner till. Tove är ett exempel på ett sådant namn tycker jag. Det ska inte vara ett påhittat ett "för nytt" namn som t ex Tindra, Melissa, Kevin osv, inte heller ett gammalt som Greta t ex... jobbigt att förklara.

pluppiz skrev 2008-12-10 13:08:41 följande:
    tove och billy heter mina syskon.tove passar bra med ganska många namn, vad gillar ni för namn? gamla?populära? osv
  • Lii

Tove och Milla
    Tove och Hedda
    Tove och Freja
    Tove och Vilma

Tove och Frans
    Tove och Samuel
    Tove och Timmy
    Tove och Jesper

Svar på tråden Vad kan passa med Tove?