• Cicci88

Slemproppen lossnat - inga värkar

En läkare retade tappen på mig igår eftermiddag, och inatt vid 04.00 tiden så lossnade slemproppen och det var blod i.
    Hade lite ryggvärk men inget värre. Och idag när jag vaknade känner jag ingenting.
    Hur länge kan det dröja till jag får värkarna?

• Svar på tråden Slemproppen lossnat - inga värkar
  • Southern Belle

Svårt att säga... Det kan gå en dag, det kan gå 10...

Hoppas du slipper vänta länge!
    Lycka till!

• eec82

fick höra på en kurs jag gick att slemproppen kan lossna 3-4 veckor innan förlossningen startar.

• Cicci88

Kan tillägga att jag är i v.40+5, om ngn vill veta :)

• Southern Belle

Cicci88 skrev 2008-12-10 13:35:00 följande:

Kan tillägga att jag är i v.40+5, om ngn vill veta :)
    Ja, då slipper du nog vänta ett par veckor i alla fall!

Hoppas du har bebis i famnen inom kort! När jg väntade mitt första barn lossnade slemproppen dagen innan förlossningen startade. Andra och tredje gången såg jag aldrig nån slempropp...
  • eec82

haha ja då lär du ju inte behöva vänta 3-4 veckor då :)
    Hoppas du snart får träffa din bebis.

• Cicci88

eec82 - men inte när det är blod i va? Så sa inte bm på förlossningen igår.

• Cicci88

Haha okej,blev nästan rädd där (pustar ut) :D
    Hoppas jag får se det lilla snart då!

• eec82

Cicci88 skrev 2008-12-10 13:38:06 följande:

eec82 - men inte när det är blod i va? Så sa inte bm på förlossningen igår.
    det vet jag inte... hon sa att det kunde vara lite blod i med vet inte om tidsförloppet ändrades då...
  • Cicci88

Jag får helt enkelt vänta och se då! :)

• eec82

mm men man bruka väl inte få gå övermed mer än 14 dagar för moderkakans skull, så den inte bir dålig. Även om 14 dagar säkert känns som en evighet om man har gått 40 veckor. Känner själv att jag vill få barn nu för att bli lite smidigare i kroppen. ;)

• Southern Belle

eec82 skrev 2008-12-10 13:45:42 följande:

mm men man bruka väl inte få gå övermed mer än 14 dagar för moderkakans skull, så den inte bir dålig. Även om 14 dagar säkert känns som en evighet om man har gått 40 veckor. Känner själv att jag vill få barn nu för att bli lite smidigare i kroppen. ;)
    Beror på var man bor. Här i Västra Götaland får man vänta 3 veckor innan man blir igångsatt...
  • Cicci88

Jag vet att det kan vara blod i, men bm sa igår att om det är blod i så är det inte så långt kvar till förlossning. Utan att det är ett tecken. Något hände iaf när dom retade tappen på mig :)

• Angelika Miami

Min lossnade ca 7-10 timmar innan vattnet gick, sen satte allt igpng

• Thullan

Min slempropp lossnade 3 dagar innan dottern kom.

Svar på tråden Slemproppen lossnat - inga värkar