• Lillefot76

Ingen värme i kupe

Har en crysler voyager 1998 års modell och vi får ingen värme i kupen. Någon som har några tips på vad det kan vara? Tacksam för alla svar. Kram!

• Svar på tråden Ingen värme i kupe
  • Lillefot76

Kanske, är det lätt att byta?

• Miim

Jag skulle säga att ni ska kolla kylaren och kylarvätskan!
    om kupen inte blir varm brukar det tyda på att bilen riskerar att överhättas och kan koka = toppen kan flyga och det kostar en hel del

Jag är inte överviktig - jag är jätteviktig
  • Lillefot76

har kollat det och bytt, termostat och vattanpump. Kylaren är inget problem då motorn inte kokar. Får bara ingen värme. Iskallt i bilen, blä!

• Trocadero

Fungerar inte fläkten?

Annars var min första tanke trasig termostat men den hade ni ju bytt.

• Lillefot76

Japp fläktarna funkar fint, tack.

• Lillefot76

Säkringarna funkar de med, hur vet man om värmepaketet aä trasigt. Ska man bara köpa nytt och hoppas på det bäste eller? Tack för alla svar.

• Trocadero

Kolla reglaget som går till värmepaketet, den kanske är sönder.

• Lillefot76

Tack,Vart sitter det då?

• Trocadero

Kolla glykol och vatten så du har den koncentration som behövs. Kan det ha frusit? Det är bara att öppna huven och kolla ner i behållaren för glykolen.

• Trocadero
    Trocadero skrev 2008-12-10 15:54:47 följande:
    Kolla glykol och vatten så du har den koncentration som behövs. Kan det ha frusit? Det är bara att öppna huven och kolla ner i behållaren för glykolen.
    Det tror jag mest på om ni har lika kallt som oss

Att jag inte tänkte på det från första början.
  • Lillefot76

vattnet och det funkar som det ska. Spolade igenom systemet igår. lutar nog kanske åt värmepaketet eller reglaget. Som sagt svårt fel men kanske jättelätt till slut. Vill ju inte köra omkring i minusgrader :0)

• Jaccan

Det är ju vanligt att värmepaketen läcker. Kolla slangarna som går in i torpedväggen så de ser schyssta ut. Kan också vara trasiga packningar i paketet. Då får man symptom som imbildning och fuktiga mattor osv.

Är dock cirkulationen som den ska genom värmepaketet ska in och utslangen inte skilja speciellt i temperatur.

Att byta värmepaket kan tyvärr vara ett jävla jobb, så det e bäst att satsa på ett nytt istället för ett beggat och riskera att behöva göra om allt IGEN!

• Lillefot76

Har hittat felet det var våra vattenpump som vi bytte för ca 4mån sedan. Men tack för alla svaren

Svar på tråden Ingen värme i kupe