• stardream

Tips på roligt sätt att berätta nyheten!

I dag har jag suttit på www.vistaprint.se och lagt in min ultraljudsbild i ett julkort. Bilden hamnar i en julkula och som text står det:

God jul & gott nytt år
    önskar ***** & ***** och mini i magen...

på baksidan skrev jag beräknad förlossning och hur gammal lillen var i magen vid bildtilfället. Blir skitbra julkort!!

Detta blir alltså vårt sätt att berätta för släkten. bara ett tips alltså...

• Svar på tråden Tips på roligt sätt att berätta nyheten!
  • anelia

Gu va gulligt!!!

Vi slog in ett par babystrumpor i ett paket, och i paketet lade vi en lapp med en värs som vi hade diktat ihop. Där det framgick att vi skulle bli fler.

Lycka till!!

• Heavenlyfaith

Det var ett riktigt kul tips.
    Jag minns när bror o hans tjej skulle berätta. Då var det påsk o vi alla målade ägg o la i en korg till middagen. Dom skrev hur det låg till på ett o när det var dags o äta så fick mamma upp det ägget

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Freja77

Har köpt en BEBIS tröja som jag ska ha på mig under julen!!
    På det sättet får våra familjer en glädjande julöverraskning!! =)

• Linnpinn

Fösta gången jag var gravid fick min syster reda på det på min födelsedag. Jag och sambon hade köpt boken "ett barn blir till" och slagit in i paket. När min syster kom för att gratta fick jag detta paket från min sambo. Kommer så väl ihåg hennes min, först -varför får hon den boken??? och någon sekund senare: -är det sant, grattis!!!

Denna gången hann min syster fråga innan jag hade hittat på något kul sätt. Men mina föräldrar får reda på det i jul när de kommer och bor hos oss. Jag har tänkt göra såhär: när pappa fråga om jag vill ha en öl (vet att han kommer att fråga det förr eller senare under helgen) så tänker jag svara. Nej tack, min inneboende uppskattar inte det. Sen får vi se om han fattar...

• Bebs74

jag köpte ramar och lade in texten typ "här kommer första bilden sitta på dig och mig att i mars när jag föds"

mina föräldrar och bröder fick det sedan i paket när vi träffades. det var kul att se deras miner, allt från att de till en början såg helt nollade ut till att slanten så småningom trillade ned :)

• stardream

Bebs74 skrev 2008-12-11 11:42:56 följande:

jag köpte ramar och lade in texten typ "här kommer första bilden sitta på dig och mig att i mars när jag föds"mina föräldrar och bröder fick det sedan i paket när vi träffades. det var kul att se deras miner, allt från att de till en början såg helt nollade ut till att slanten så småningom trillade ned :)
    Jo, nackdelen med "mitt" sätt att berätta är ju att man inte får se deras miner. Men det kommer bli rusningstrafik i telefonen istället
  • Badgirl

Jag har öppnat 4 kinderägg och lagt i en lapp där det står "God jul du ska bli mormor/morfar/farmor/farfar" sen har jag satt ihop ägget igen och slagit in som julklappar. De ska få det på julafton, ska bli sååååå kul! Jag kan knappt vänta...

• stardream

Badgirl skrev 2008-12-11 13:49:53 följande:

Jag har öppnat 4 kinderägg och lagt i en lapp där det står "God jul du ska bli mormor/morfar/farmor/farfar" sen har jag satt ihop ägget igen och slagit in som julklappar. De ska få det på julafton, ska bli sååååå kul! Jag kan knappt vänta...
    smart ide! gu vad kul att få se deras miner
  • Sannaa

finns en chokladask man kan skicka till blivande pappan med paraliner i som bildar texten "du ska bli pappa".
    jättesöt.

GBP-opad SÖS 071114. Stella+Anders=mitt allt.
  • HemligeArne

Jag ska bara ha en tröja på mig på julafton som det står "Årets julklapp" på på magen så får vi se vem som kopplar först. Ska bli intressant

Svar på tråden Tips på roligt sätt att berätta nyheten!