Bindor efter förlossning
Vad har ni använt för bindor efter förlossningen..eftersom man ofta blöder en hel del..går det bra med "vanliga" eller finns det större att köpa ex på apoteket?
Vad har ni använt för bindor efter förlossningen..eftersom man ofta blöder en hel del..går det bra med "vanliga" eller finns det större att köpa ex på apoteket?
Jag köpte de största nattbindorna jag kunde hitta, två paket. Det var bra... Hade ont och blödde massor.
Köpte extra stora på apoteket. Kändes extre skönt med extra vadering.
Första dagarna hade jag aldrig klarat mig med vanliga, typ libresse eller always. Köpte apotekets största, de var mjuka o sköna.
Nattbindorna, always funkar.
Blödningen avtar oftast ganska snabbt efteråt. Men har du möjlighet så smussla med några riktigt stora från BB, de hade jag i början. Sedan hade jag lite komplikationer efteråt så blödde mer, men annars ska de fungera fint!
jag snodde med mig en del från förlossningen.Men jag blödde inte så jättemycket efter bara ca två dagar så då funkade vanliga nattbindor.Men på natten hadde jag dom som jag snodde med mig!
De första nätterna behövdes de som fanns på BB, men ganska snart gick jag över till libress tunnaste...
Tror det var Libresse Goodnight jag köpte. De tjockaste, längsta och bredaste. Mjukt och gott att sitta på. Var sydd.
Så Libress Goodnight o sen tjuva lite från BB ;)
Dom från Apoteket e dom meeeega stora?? Kostar??
Jag tog med några från BB som jag hade på natten hemma. Annars klarade jag mig gott o väl med nattbindor första dan sen vanliga tunna bindor. Men jag va iof kvar på BB i 45 timmar så då använde jag deras blöjbindor på nätterna och dom vanliga stora bindorna på dagen..