• paramore

Varför försvinner de vita på naglarna?

ja, varför försvinner de vita på naglarna när man skalar potatis?

och hur får man tillbaka de? :S

• Svar på tråden Varför försvinner de vita på naglarna?
  • MeNoLike

antar att du menar det som är vitt längst ut på naglarna??
    har aldrig tänkt på det..

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • Gravid 89

MeNoLike skrev 2008-12-10 18:28:09 följande:

antar att du menar det som är vitt längst ut på naglarna??har aldrig tänkt på det..
    Men det försvinner väl inte om man skalar potatis? Har aldrig hänt på mig i af och jag har lååånga naglar!
  • MeNoLike
    Gravid 89 skrev 2008-12-10 18:30:58 följande:
    MeNoLike skrev 2008-12-10 18:28:09 följande: Men det försvinner väl inte om man skalar potatis? Har aldrig hänt på mig i af och jag har lååånga naglar!
    nä jag vet inte alls ja fattade som om att det var det hon menade??
    Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • ThisIsMe

Jag har också märkt att naglarna blir mer genomskinliga av vissa aktiviteter. Men de blir ju normala igen när de torkat ordentligt.

• ThisIsMe

Gravid 89 skrev 2008-12-10 18:32:15 följande:

Kan NÅGON förklara vad de vita är för något?!?!
    Är inte dina naglar vita längst ut? Den delen som är utanför nagelbädden.
  • Gravid 89

ThisIsMe skrev 2008-12-10 18:37:22 följande:

Gravid 89 skrev 2008-12-10 18:32:15 följande:
    Är inte dina naglar vita längst ut? Den delen som är utanför nagelbädden.
    Jo, det är dem! Men det försvinner inte för att jag skalar potatis eller tvättar händerna (el. liknande)... de är alltid där!
  • paramore

hehe ojdå jag kanske formulerade mej konstigt, menar de som är vitt längst ut på naglarna :)

ja, jämt när jag skalar potatis eller morötter blir dom genomskinliga, iaf på vissa ställen, och de tar ett tag till de kommer tillbaka igen, tänkte om nån hade nått tips hur man får tillbaka de snabbare :)

• frufri

Det kallas nageltippar :) Mina tippar var i stort sett alltid genomskinliga eller jätte ojämnt vita, och jag använder Insta-Brite från Sally Hansen. Funkar kanon! :) De blir vita direkt!

• Gotlandstösen

hela nageln är ju vit egentligen, men en del av nageln är ju över nagelbädden så de ser de hudfärgat ut...hmm, ja men de "vita" kommer ju tillbaka efter ett tag

• Jungblom

Det beror väl på att naglarna blir blöta och de blir vita igen sen när de torkat.

Svar på tråden Varför försvinner de vita på naglarna?