• Lovlinesss 3

Ditt drömhem, hur ser det ut?

Mitt drömhem ser ut följande.

Ganska stort hus för jag vill ha 3 barn så alla måste få plats och ha egna rum.
    Mycket förvaringsutrymme för allt skräp jag sammlar på mig :P.

Kök: Stort kök, med bra förvaring, öppna ytor så man kan baka och laga mat utan att få lägga saker på golvet. Diskmaskin så jag slipper ett diskberg varje dag. Tror jag vill ha ett ganska modernt kök, fast det får gärna vara i klassisk stil.

Mitt Sovrum: Stor garderob allternativt Walk in closet, dubbelsäng, fina tavlor, skåp för förvaring.

Badrum: Duschkabin samt ett badkar med bubbelfunktion, kaklat.

Tvättstuga: Tvättmaskin, torktumlare, bra förvaring för tvätt, både smutsig och ren.

Hobbyrum: Dator, hyllor med massor av lådor för förvaring av alla hobbygrejor, bord med utrymme för pysslande.

Barnens rum: De får bestämma själva.

Vardagsrum: Fin tv-möbel med plats för filmer, spel, ect, bokhyllor med plats för massor av böcker, fina tavlor, mattor osv.

Arbetsrum: Dator och databord med plats för alla viktiga papper, spel, ect.

Ute: Inte pytteliten gård, men inte en för stor heller, bod med plats för gräsklippare ect. Lättskötta växter och fruktträd.

• Svar på tråden Ditt drömhem, hur ser det ut?
  • MinnY

ett stort lantligt hus i stan men stora fönster är min dröm. sambons dröm är ett modernt hus på landet så vi lär bo kvar i vår lägenhet ett tag till

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • melker03

För mig är det ok med det hem jag har men mitt drömhem är mer välsädat...

• Lovlinesss 3
    MinnY skrev 2008-12-10 18:52:57 följande:
    ett stort lantligt hus i stan men stora fönster är min dröm. sambons dröm är ett modernt hus på landet så vi lär bo kvar i vår lägenhet ett tag till
    Det låter mysigt, hur vill du det ser ut? Vilken färg? Ect?
  • Susanne905

Mitt drömhem är lätt att beskriva, det är huset vi nu bygger. Öppen yta, stort kök, bubbelkopp, bastu och braskamin...

• signaturbyte

Som ett hem helt enkelt. Där man trivs, kan slappna av. Just nu har jag inget 'hem'. Jag bor på ett ställe. Avskyr den känslan.
    (älskar alla era beskrivningar! Nån får gärna koka ihop nått åt mig också )

• Mummy

Har alltid velat ha en gammal skola!

• Lovlinesss 3
    signaturbyte skrev 2008-12-10 21:45:20 följande:
    Som ett hem helt enkelt. Där man trivs, kan slappna av. Just nu har jag inget 'hem'. Jag bor på ett ställe. Avskyr den känslan.(älskar alla era beskrivningar! Nån får gärna koka ihop nått åt mig också )
    Samma här, noll hemtrevlighetskänsla här, usch det är jobbigt.
  • mooogn

En röd stuga med källarvåning och loft

Sovrum till alla familjemedlemmar
    Stooort lantligt kök
    Groventré med tvättstuga
    Arbetsrum med dator
    Hobbyrum i anslutning till köket
    TV-rum (jag hatar att behöva ha tv:n i vardagsrummet! ]
    Vardagsrum
    Stor hall
    Badrum
    WC
    Färdigrenoverad gäststuga

Annars är jag nöjd med tomten vi har

• humbela giz what ever u call me

är inte så kräsen mer än att jag vill ha ett rum som är stort, ljudisolerat och betonggolv.
    *drömmer*

• Wernerliv

Ett äldre större hus med stora fönster och många rum. Högt i tak och en gammal öppen spis, gärna i sten. Två rejäla våningar, med en vit bred trappa som har tjocka runda träräcken, som snirklar sig uppåt. Trägolv som är stora plankor i alla rum. små vindsgarderober som man kan gå in i i alla sovrummen på överplan. En vindsplan där man ställt gamla soffor och bara gjort det riktigt mysigt och härligt. En härligt stort badrum med alla finesser, men ändå med en stil som passar till övriga huset. Gärna med lite marint inslag. Gärna en fondvägg i marinblå och resten i vitt. Ett stort skepp i det runda fönstret.

Bor i ett enplansdrömhus, men fick inte bygglov för två våningar. Nästa husbygge blir det drömhuset... på riktigt.

• CMH

Mitt drömhem är ett stort gult gammalt hus högst 10 minuter från stan, det ska vara glasveranda och stora spröjsade fönster.
    Köket ska vara vitt vitt vitt, lantligt och STORT, det ska ligga i anslutning till vardagsrummet.
    Minst 5 rum, varav barnens rum ska ha snedtak, går att inreda så fint då, alla sovrum ska även ha vindsgarderober som nån nämnt tidigare.
    Stor tvättstuga, 2 badrum, stor hall med en vit fin trapp upp till övervåningen, allt ska vara inrett i vitt och det ska vara mycket snickerier både invändigt och utvändigt.
    Det ska även vara gamla fina trägolv i alla rum, smala och lite ojämna plankor..
    Lagom stor trädgård, hmm nu kommer jag nog inte på nåt mer, ett sånt hus kostar massor där jag bor så den drömmen blir nog aldrig sann :(

• Balehead

Nånting i stil med kungsgården i Edoras, men modern-funktionellt inrett, maskerat med nationalromantisk inredning. Gärna några lönngångar i huset, stor gillesal och öppenspis i sovrummet. Utsikt ner mot en stor sjö, och med en porlande bäck på hörhåll från balkongen. Fjärrkontroll till garageporten och direktingång från garaget till köket så att man inte behöver bära tunga kassar så långt. Ska man drömma är det väl lika bra att ta i så skjortan spricker, eller?

Men vår 70-talsvilla i tegel är inte så dum den heller...

• Lovlinesss 3
    Balehead skrev 2008-12-12 15:13:24 följande:
    Nånting i stil med kungsgården i Edoras, men modern-funktionellt inrett, maskerat med nationalromantisk inredning. Gärna några lönngångar i huset, stor gillesal och öppenspis i sovrummet. Utsikt ner mot en stor sjö, och med en porlande bäck på hörhåll från balkongen. Fjärrkontroll till garageporten och direktingång från garaget till köket så att man inte behöver bära tunga kassar så långt. Ska man drömma är det väl lika bra att ta i så skjortan spricker, eller?Men vår 70-talsvilla i tegel är inte så dum den heller...
    Det är klart, i ens drömmar kan ett hus se ut precis som man vill.
  • Lovlinesss 3

Om jag förmodan inte skulle skaffa hus i framtiden är mitt drömboende en takvåning, så himla häftigt om man hade det. Men den måste vara så stor om jag skall få plats med allt :P.

Svar på tråden Ditt drömhem, hur ser det ut?