• sanna88a

ont i magen av äpplen

varför får jag magsmärtor om jag äter mycket äpple?:O

• Svar på tråden ont i magen av äpplen
  • Michisen

Hur mycket är "mycket äpple"?

Äpple är rätt svårsmält. Testa att äta mindre mängder äpple så ska du se att det löser sig...

• sanna88a

Michisen skrev 2008-12-10 19:03:37 följande:

Hur mycket är "mycket äpple"? Äpple är rätt svårsmält. Testa att äta mindre mängder äpple så ska du se att det löser sig...
    typ 2 stycken. och magsmärtorna kommer typ 5 minuter efteråt.
  • VIXIE

Har hört att man inte ska äta äpple ifall man har problem med gallan!

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Mayalotta

jag skalar äpplet innan jag äter, så slipper jag problemen!

• Michisen

Du har inte problem med någon annan mat med fibrer i, typ havregrynsgröt och så?

För om du bara har problem med äpplen så skulle jag helt enkelt föreslå att du slutar äta äpplen så slipper du magsmärtorna.
    Kan ju vara så enkelt att du inte tål just äpplen.

• sanna88a

Michisen skrev 2008-12-10 19:08:49 följande:

Du har inte problem med någon annan mat med fibrer i, typ havregrynsgröt och så? För om du bara har problem med äpplen så skulle jag helt enkelt föreslå att du slutar äta äpplen så slipper du magsmärtorna. Kan ju vara så enkelt att du inte tål just äpplen.
    jag äter inte gröt så jag vet inte, men jag brukar inte få ont av fiberbröd iallafall. jag måste gå på toa rätt fort efter jag har ätit äpple med.. skumt, jag kanske inte tål dem bara. skulle va kul o testa äta nåt annat som innehåller samma sak som äpplen o se ifall de blir likadant. nån som har förslag?
  • If Only

testa och äta ägg.
    får du ont av det också kan det kanske vara gallsten.

jag fick jätteont av äpplen när jag hade det.

• sanna88a

If Only skrev 2008-12-10 19:15:31 följande:

testa och äta ägg. får du ont av det också kan det kanske vara gallsten. jag fick jätteont av äpplen när jag hade det.
    okej jag ska testa det någon dag. spelar de roll om det är kokt eller stekt tror du?
  • Max mamma

VART i magen får du ont?
    Gallan sitter under hö.revben den smärtan KAN även stråla ut i ryggen.

• Lomazika

Min man äter inte äplen för det får han ont i magen av. Ett ½ räcker. Läkaren sa att han var överkänslig mot äplen. Inget annat farligt.

• sanna88a

Max mamma skrev 2008-12-11 07:26:08 följande:

VART i magen får du ont? Gallan sitter under hö.revben den smärtan KAN även stråla ut i ryggen.
    jag får ont mitt på magen, eller I då.
  • sanna88a

Lomazika skrev 2008-12-11 15:26:42 följande:

Min man äter inte äplen för det får han ont i magen av. Ett ½ räcker. Läkaren sa att han var överkänslig mot äplen. Inget annat farligt.
    det är säkert så för mig med :)
  • Snö80

g blev konstig och bubblig samt fick lite ont i magen när jag åt äpplen så för ett knappt år sedan slutade jag äta äpplen. Saknar smaken då äpplen är så goda men samtidigt så vill jag ju inte ha ont i magen.

Ät annan frukt mao.

• Mejby bejby

Jag blir illamående när jag äter äpplen på tom mage, typ ett par timmar efter frukost när man börjar bli lunch-hungrig eller innan man går från jobbet och är vrålhungrig pga dålig mellanmåls-planering.
    Har inte tänkt på om det är röda eller gröna äpplen som är värst så jag har helt enkelt slutat äta äpplen vid de tillfällena. Äter däremot äpple i fruktsallad eller direkt efter maten när magen är fylld med annat. Gissar att syran inte blir lika jobbig för magen då.

Svar på tråden ont i magen av äpplen