• Anonym (hopplös)

Min chef bjöd mig på lunch...

Jag och chefen skulle ha ett möte inför hösten häromdagen. Jag trodde vi skulle ses som hastigast på arbetsplatsen (han är alltid upptagen och har bråttom), men istället förelog han att han skulle bjuda på lunch på ett ställe lite utanför stan för att vi skulle ta allt i lugn och ro...
    Till saken hör att vi flirtat en del på fester och så, men både han och jag är upptagna, men visst finns attraktionen...

Dum fråga kanske, men tror ni han vill något mer? Jag vet inte hur jag ska tolka signalerna.

• Svar på tråden Min chef bjöd mig på lunch...
  • Tösen25

Hej!!!!!!!!!!!!!!

ta vara på chansen om du kan.
    Jag tror att han vill mer än att äta

• Malibecka

Eftersom han vill träffa dig utanför stan tycker jag att det är varg-varning.

Helt fel att flirta med chefen dessutom. I värsta fall åker jobbet när en av er tröttnar.

Föreslå er vanliga lunchrestaurang , du!

Lycka till!

• Ananak

vaddå om han vill mer?? du då? du har ju förhållande likaså han.... vad vill du?

• marre 2

jag skulle inte riskera mitt förhållande för en flört på jobbet!! Tänk efter innan du gör nåt och vad du har att förlora!

• annhan

Han har helt klart en "baktanke" med lunchdejten. Du ska nog tänka dig för en och två gånger innan du tackar ja.. Kan du stå emot, ifall attraktionen blir för påtaglig när ni väl är där? Vill du riskera förhållandet för chefens skull?

• eskilina

Håller med föregående - Det verkar som han vill mera. Du säger att ni båda är upptagna - skulle du tycka att det var ok om din pojkvän skulle göra samma sak? Att ha en stilla flirt kan vara helt ok, men att gå längre - NEJ!

• Anonym (hopplös)

TS här...
    Nejdå, jag hade inte tänkt riskera mitt förhållande på grund av denna flirt, jag var mest nyfiken på vad ni trodde... om ni fick samma vibbar som jag...
    Flirta får man ju faktiskt göra så läge man inte går längre tycker jag. Det livar liksom upp humöret och man känner sig lite speciell . Se men inte röra heter det ju...

• annhan

Jaa, flirta är helt ok. Men - ibland kan det vara svårt att stå emot, ifall det blir mer och mer intensivt så att säga.. Nåja, det där känner du nog bäst, var gränsen går.

• eskilina

Jag tycker att det är helt ok att flirta så länge det är "se men inte röra", min pojkvän är mindre positiv. Så där får jag respektera honom. Tror också att han litar på mig - jag litar på honom! Även om han ibland kan utrycka sig klumpigt ; "jag skulle aldrig vara otrogen jag är för blyg"! Men hallå! Säg att du inte ska vara otrogen för att du älskar mig istället! . Nu vet jag ju att han gör det...

• TweleGirl

ojoj... vad händer om ni hamnar på sne med varandra..? det är alltid kul att flirta, men det är inte alltid lika kul om det går längre.. nu när ni båda desutom har förhållande. Om du kommer bra överens med honom kanske han vill lära känna dig bättre genom en lunch. det kanske är menat hur neutralt som helst.... Låt honom få sin lunch men förklara OM han skulle visa nåt mer att ni båda är upptagna.. det kanske blir fel om du tackar nej till lunchen om han nu inte menar annat än att det vore trevligt?

• TweleGirl

oftast när man lär känna varann lite bättre försvinner spänningen också och man känner sig inte lika dragna till varanda... en "crusch" helt enkelt.

• Fred

kan inte förstå vad det är ok att flirta med någon.. OK om man lägger ett leende till någon på gatan .. men flirta med någon på jobbet är ju snudd på otrohet.. det är iallafall inte ok i mina ögon..

• MaSo

Det behöver ju å andra sidan inte betyda ett smack överhuvudtaget! Trots er flirt!

Det kan ju vara så att han vill vara på en annan plats än er arbetsplats, just för att ni ska slippa bli störda av andra kollegor osv.

• TweleGirl

MaSo: just precis! och att flirta är heller inget fel, man vet väl man har sina gränser! en flirt behöver inte betyda att man vill något heller!

Svar på tråden Min chef bjöd mig på lunch...