• mojsig

Torr i munnen och blåsor på tungan?

Har i säkert 1 månads tid nu varit jätte torr i munnen, måste alltid ha ett glas vatten brevid mig. Detta leder till väldigt, väldigt många toalett besök. Äter inga medeciner som kan orsaka det... Någon som har en idé varför man drabbas av muntorrhet?

• Svar på tråden Torr i munnen och blåsor på tungan?
  • mojsig

Jag är även torr i näsan och det svider i den... har aldrig tänkt om det kan vara en sammanhängande problem?

• grabbarna

du kan ha brist på A och B vitamin det kan ge muntorrhet så börja äta multivitaminer och se om det blir bättre

• InteHayati

Blåsor på tungan kan bero på förkylning/infektion i kroppen. Mag/tarmfloran kan ha kommit ur balans, filmjölk är bra och proviva etc.

Be the change you wish to see in the world
  • sweden italy

Blàsor pà tungan kan ocksà komma om du äter för mycket "varma" saker som ägg, dadlar, prova med att äta "kalla" saker som gurka, sallad... jag kissar väldigt mycket, men det beror nog pà att jag har diabetes... + jag dricker mycket...

• mojsig

Nej, inga ögonprobelm.Jag har ingen infektion i kroppen, vad jag vet, känner mig inte sjuk i alla fall. Brist på vitaminer kanske det kan vara.. Får köpa hem lite multivitaminer! Äter mest kall mat så det kan nog inte vara det som det beror på..

• Sannlycke

Jag och min sambo har haft sådär i över en månad, jätteskum mun. Blåsor som inte ger med sig, torr och sveda i näsan, vi har även klåda på kroppen...undrar om det e nått virus som går? Ska ringa hc och höra, gör det du med! Lycka till!

Svar på tråden Torr i munnen och blåsor på tungan?