• xxmeyaxx

Leksaksspis? Hjälp mig att välja..

Sonen, som är 1 år, älskar att leka med spisen som finns på dagis. Vi tänkte därför köpa en spis till honom i juklapp. Tänkte beställa från internet.

http://www.leklycka.se/visa_produkt.asp?id=1001&t=Micki+spis+r%F6d Spisen från Micki gillar jag skarpt, då den dels har ordentliga plattor och ser mer verklig ut. Men den är från 3 års ålder? Tror ni man kan satsa på den ändå? Eller tror ni att det finns en massa lösa delar?

www.hikmet.se/Product.aspx&History=1574|1575 Briospisen är ju verkligen en klassiker. Och jag har för mig att den är rätt stadig. Men trist med plattorna. Bara tryckta. Dock är den från 2 år, och kanske bättre på så sätt.

Vad tror ni? Kan ni rekommendera?

- Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 23:41
    Vet inte alls varför det blev som det blev, med underskrift osv.
  • Svar på tråden Leksaksspis? Hjälp mig att välja..
  • Squeezetoy

Gillar du micki-spisen så köp den hellre då. Jag tror inte det är någon risk för små delar, åldersrekommendationen är nog mer på när tillverkaren tror att barn börjar gilla att leka med spisar.

• Majasmamma07

Micki, den ser roligare ut och mer riktig=O)

• ticktick

Vad fin Micki-spisen var, och nedsatt i pris dessutom... Annars tycker jag att Brios vita leksaksspis är grymt snygg. Men mer design än funktion där är jag rädd, det är ju barnet som skall gilla den och inte designmamman, liksom...

• Censur

Men du... jag har sett briospeisar med "upphöjda" plattor.... Jag är övertygad om att jag har sett det!

How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • xxmeyaxx
    ticktick skrev 2008-12-10 23:48:17 följande:
    Vad fin Micki-spisen var, och nedsatt i pris dessutom... Annars tycker jag att Brios vita leksaksspis är grymt snygg. Men mer design än funktion där är jag rädd, det är ju barnet som skall gilla den och inte designmamman, liksom...
    Haha, mja. Man måste ju stå ut med att se grejen
    - Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
  • xxmeyaxx
    Censur skrev 2008-12-10 23:49:11 följande:
    Men du... jag har sett briospeisar med "upphöjda" plattor.... Jag är övertygad om att jag har sett det!
    Kollar på deras egna hemsida. Ingenting.
  • Censur
    xxmeyaxx skrev 2008-12-10 23:51:28 följande:
    Kollar på deras egna hemsida. Ingenting.
    toys´r ´us då?
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Cissi71

Min dotter som är 1 1/2 ska få en svart Brio-spis i julklapp. Den är hur fin som helst. Hyfsat billig oxå, gav 249kr för den på Coop Forum

• LindaSundberg

Jag skulle köpt det fräcka miniköket där man får spis och vask :)

• Lindisgbg

Vi har köpt Mickis kombinerade kök/diskho till vår son på 3 år. Han ska dock ha det tillsammans med sin lillebror som är 9 månader men det dröjer ju innan den lille kan leka med detGlad. Köpte det på hikmet.se för 379 kr. Hittade det inte billigare någonstans, ligger oftast runt 500 kr på andra ställen.

Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
  • xxmeyaxx
    LindaSundberg skrev 2008-12-11 00:50:59 följande:
    Jag skulle köpt det fräcka miniköket där man får spis och vask :)
    Jag har tittat på den. Men jag tror det blir för mycket plock och saker kan gå sönder där.
  • xxmeyaxx
    Lindisgbg skrev 2008-12-11 11:07:14 följande:
    xxmeyaxx -Det är inga småsaker med, mer än en diskpropp
    Men själva kranen i sig då? Kan inte den gå av?
    Fast tar jag en Micki så blir det utan vask Men hur är det med själva spisdelen?
    Inga lösa delar osv? (du som har en dvs)
  • xxmeyaxx

Ska man köpa en spis, så måste man ju ha kastruller och grejor.

De här är från 3 år. Tror ni att det är lösa delar?
    http://www.leklycka.se/visa_produkt.asp?id=1004&t=Kastrullset+plast 

Annars kan han ju iofs använda någon liten kastrull som vi ändå här hemma, men ja..

Svar på tråden Leksaksspis? Hjälp mig att välja..