• Dinturiel

Privat barnomsorg i Landskrona...? Snælla, hjælp oss!

Sitter hær och væntar på besked ang vår sons dagisplats. Skickade in papprena i børjan av sommaren, men har fortfarande inte hørt nått. Vet inte ens om vi blivit satt i kø.
    Nu ær det så att grabben blir så understimulerad av att bara gå hemma. Jag har inte all energi eller møjlighet att kunna stimulera honom, nær jag har ett småsyskon och ett hushåll som tar tid också. Hans trotsattacker blir ænnu større nær han inte blir stimulerad. Och nu kænner jag att jag går på knæna totalt.

Har dærfør børjat fundera på vilka privata alternativ det finns. Men kænner mig lite vilsen nær det gæller hur man tar reda på det. Sen vill man ju veta vem som tar sig an honom också. Hade inte tænkt læmna honom till vem som helst.
    Innan vi flyttade var han van 15 timmar på dagis, med en massa vænner, och mormor och morfar på samma ort. Nu har vi ingenting. Så vi ær væl egentligen i behov av både en barnvakt och en dagmamma eller liknande.

Såg att de har en Montessoriskola hær, men vet inte alls hur det funkar.

Nån som vet vart man kan titta, och hur man kan få information om privat barnomsorg.

• Svar på tråden Privat barnomsorg i Landskrona...? Snælla, hjælp oss!
  • Dinturiel

Puffar lite... inte ens nån som vet vart man kan vændra sig rent generellt?

• Gisse the one and only

Den privat barnomsorgen står på samma sida i tele katalogen som den kommunala. Och har du änmält ditt barn till den kommunala, så ska du ha fått en bekräftelse på att han står i kö. Du får nog ringa.

Montessori är helt ok, bra värderingar, be att få komma på besök. Kram

• Dinturiel

Ok, tack så mycket. En vældigt dum fråga, men vart får man tag på en telefonkatalog? Vi har ialla fall inte fått nån sedan vi flyttade hit...

Ok, någon sådan har vi inte fått. Ska prata med min man ang montessoriskolan nær han kommer hem från jobbet.

• Gisse the one and only

Lövet, Föräldrakooperativet Ändra uppgifter

Telefon: 046-771937

Adress:
    Krutv. 50
    26194 LANDSKRONA

Privat förskola

• Feline

Du kan få tag på en telefonkatalog genom om du har vanligt telefonabonnemang hos Telia, genom att gå in i närmsta Teliabutik och berätta att ni inte fick någon när ni flyttade dit. Kostar gratis :)

• Dinturiel

ok.. nu håller ju vi på att byta till comhem, men det kanske funkar ialla fall...

• Susannaaa

Du kanske skulle ta och ringa till BUN för att höra om de satt dig i kö (har du fyllt i din sysselsättning-så de vet ditt behov?). Du kan ringer växeln i L-A -0418-470000 och ber att få bli kopplad till någon som har hand om kön till försklola, tex Carina Nilsson, Birgitta Andersson.

• HelenaG

Kolla länken som Gislöv la in ovan. Under "Val av förskola/skola" finns alla telefonnummer du behöver.

• Siranbiran

För tele katalog sök på eniro.se.
    Synd att du bor i Landskrona, söker nämligen 2 nya barn, men bor i Malmö. Annonsera i dagstidningen !, så har mina "föräldrar" gjort. Lycka till !

• Siranbiran

Kolla annars på jobber.nu, där man kan söka och hitta barnvakt/barnflicka.

• Dinturiel

pergalena: Jo, satt faktiskt och tænkte samma sak. Har varit in på jobber.nu och lagt in en annons... så får vi se om nån svarar. Ær lite rædd før att annonsera hur som helst också... Min man ska søka jobb i Køpenhamn, och får han jobb dær så flyttar vi till malmø. Får kanske ha dig i tanken om det blir flytt.

• Siranbiran

Samlar på föräldrar arbetande i Danmark ! Skojar bara !!!! Har 2 barn vars föräldrar som jobbar där.

• Dinturiel

Hehe. Ja, min man skickade ansøkan igår, så får vi væl se då

Svar på tråden Privat barnomsorg i Landskrona...? Snælla, hjælp oss!