• Ia87

Någon som vet vad denna skit kan vara?, eller har samma symptom?

Jag har skrivit förr men inte fått något svar, så jag provar igen och hoppas på att jag har bättre tur denna gång..

För ca tre helger sedan var vi nere i gbg och åt på en resturang, på natten sen blev jag jätte dålig som magsjuka. Jag trodde de var det, ingen annan i familjen blev dålig. Efter ca 3 dagar var jag bra igen, men efter 5 dagen så blev jag sämmre och fick tillbaka kräkning, diarre osv. Men även hög feber , kramp i magen och ont i kroppen. Var i kontakt med min läkare som tagit salmonella prov, men de visade inget...
    Jag har fortfarande kvar denna skit och undrar om de är någon som vet vad de kan va???, jag kräks inte men allt annat är kvar. För man kan väll inte ha magsjuka i 3 veckor heller :-@???

Vore tacksamm för svar.
    Håller tummarna

• Svar på tråden Någon som vet vad denna skit kan vara?, eller har samma symptom?
  • toxxt

hmm konstigt...

kanske måste göra andra tester på sjukhuset än då..
    Så svårt att säga vad det kan vara..
    Hur ser blodtrycket och så ut på dig då?

• Ia87

toxxt skrev 2008-12-11 09:30:55 följande:

hmm konstigt...kanske måste göra andra tester på sjukhuset än då..Så svårt att säga vad det kan vara..Hur ser blodtrycket och så ut på dig då?
    dom har inte tagit några andra prover utan bara salmonella prov, varför de gjorde de var för att ja jobbar med mat. Så jag har ju fått vara hemma nu, men vet inte om ja kan gå tillbax eftersom de är kvar. Jag kräks ju inte, men de andra.
  • Vroooooom

Symptomen skulle ju kunna stämma in på Campylobacter.

Cheer up, the worst is yet to come
  • Ia87

ja, jag har ätit kyckling. Men får de inte reda på de sammtidigt som de tar salmonella provet, eller är de ett speciellt prov?, jag åt kyckling på torsdagen, kan de verkligen ta så långt tid innan man blir sjuk?

• toxxt

jätte konstigt det där..
    Men jag skulle be dom ta andra prover på mig..

Säg att du vill ta nya blodprover . För du har ju haft feber och ont i kroppen och i magen och spyt..
    Låter inte så jätte bra.

• toxxt

men får man Campylobacter så är det ju en salmonellasjukdom man får då..
    har jag för mig.
    Eftersom det är en matförgiftning så kommer symtomen fort.
    Men det sitter ju kvar i kroppen.
    Be dom göra ett nytt test..

• Morbid Mistress

Be att få ta flera salmonellaprover men även prover för andra magbakterier. Salmonella är lurigt för det kan visa negativt ena gången och positivt nästa så för att bli friskförklarad från salmionella måste man ha tre negativa prover på raken. Jag fick positivt på salmonellaprov för ett åar år sedan, maken med exakt samma symptom fick negativt.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Ia87

ja nog är de konstigt, de sjukaste av allt är att ja sällan blir sjuk med. Så kommer de här????

Oki, jag har ingen aning alls om de är samma som salmonella. För kyckling åt jag på torsdagen och mellan lördag och söndag blev jag dålig.
    Jag var ju dålig i ca 3 dagar och trodde definitivt att de var magsjuka, för de var ju ingen annan som ble sjuk så matförgiftning kunde de ju inte vara. Vi åt samma mat hela kvällen. Sen gick de ju 5 dagar så blev jag ännu sämmre , så då börjar man ju inse att de är något fel. För kroppen kan väll inte bara reagera så här helt plötsligt?

Svar på tråden Någon som vet vad denna skit kan vara?, eller har samma symptom?