• diddisen80

Drömmer så mycket på nätterna..

så att jag knappt sover. Vaknar och är inte alls utvilad.
    Det är inga mardrömmar men de är så verkliga att jag nästan tror att de hänt ( fast dom är ju helknasiga)
    Är det nån mer än jag som upplever detta?
    Nån som har tips på hur man sover bättre.
    Är i v 23

• Svar på tråden Drömmer så mycket på nätterna..
  • sammetrocker

Jag drömde helt sjuka, tokverkliga drömmar när jag var gravid. Främst mellan typ vecka 20 och 30 ungefär. Det är tydligen rätt vanligt att man drömmer mycket och knasigt.

• lillabebis

Jag brukar drömma men vad vet jag inte är aldrig utvilad när jag vaknar, så var det inte före innan jag blev gravid. Sen vaknar jag och är så orolig att jag skulle ha legat på magen på natten, det händer nästan varje morgon.

• diddisen80

Ja då är jag normal då med andra ord
    Jag som brukar drömma väldigt mycket i vanliga fall.
    Konstigt hur man blir när man får bebis i magen .

• LillaFlingan
    lillabebis skrev 2008-12-11 11:47:23 följande:
    Jag brukar drömma men vad vet jag inte är aldrig utvilad när jag vaknar, så var det inte före innan jag blev gravid. Sen vaknar jag och är så orolig att jag skulle ha legat på magen på natten, det händer nästan varje morgon.
    jag tror inte du behöver oroa dig, bebis blir inte mosad för att du råkar sova på mage.. enda är väl att det blir obekvämt för dig själv.. ;)

Här har ni en till som drömmer knasigt.. det är om sex, troll, trafikolyckor, jag skäller ut människor, jag köper grejer och gud vet vad.. =)) och nej man känner sig aldrig utvilad..
    eftersom när man kommer ihåg vad man drömmer så sover man inte särskilt djupt.. :(

kanske är det ett sätt för kroppen att förbereda oss på vad som komma skall? =)
    för då kommer vi ju verkligen Inte att få sova särskilt sammanhängande.. :D
  • LinaTed

Jag är i vecka 27 och känner igen mej mycke väl här  Jag har också skit konstiga drömmar varje natt. Drömmarna kan handla om allt möjligt å vara hur skumma som helst. För de mesta är de mardrömmar jag drömmer. Dom kan vara riktigt hemska Förvånad Jag har flera gånger drömt att jag har druckit sprit å festat loss som bara den å blivit as packad när jag har min lilla bebis i magen Förvånad Vaknar å har panik varje gång för jag tror att de är sant och är livrädd att jag har skadat min lilla tjej! Verkligen ingen trevlig dröm! Men den kommer tillbaka hela tiden.
    Har också drömt flera gånger att jag ska få en liten kille, så ända sen för 1 vecka sen när jag va på UL i vecka 26 så trodde jag att jag skulle få en liten kille, va helt säker på de, men de visade sej vara en liten tjej i min mage Skrattande

Håller med er oxå om att man vaknar hela tiden och är inte utvilad för 5 öre. Springer upp på toa flera gånger per natt oxå så de blir ju inte bättre av att man drömmer såna här drömmar å vaknar i panik flera gånger per nattFundersam

• Yizza

Oj, jag är " bara" i v.14 och jag har drömt helt sjukt mycket och verkligt sedan v.5-6. Ibland mardrömmar men oftast bara helt sjuka, osammanhängande drömmar
    Det känns som att man drömmer så mycket att man inte riktigt kommer ner i den återhämtande sömnen utan vaknar flera gånger per natt och är svettig och äcklig Fundersam

• JoRi

jag är i vecka 17 och drömmer oxå jätte mycket, konstiga saker. det är nästan så man inte kan skilja på sanning och dröm. vaknar upp och vet inet vad som är vad, drömmer så mycket om folk jag känner och vardagliga saker. mycket om jobbet och bebisen i magen. det är såå jobbigt, man får ju aldrig sova ordentligt. suck.
    men det blir väl bättre, bara så länge drömmarna inte blir verklighet

• MarieHJ

Jag drömmde OTROLIGt mycket och starka drömmer under min graviditet.. Det avr t.o.m jobbigt! Jag kunde drömma att jag hade sex med en massa olika personer i min närhet.. Jag kännde mig hemsk. men min sambo skrattade mest som tur va. Nä, det avr en utav dom jobbigaste gravsymptomen faktiskt..

• diddisen80

Ja det jag tycker är mest jobbigt jag oxå är att jag aldrig känner mej utvilad.
    Visst kanske det är nån förberedelse för kroppen, men samtidigt så borde man ju få sova nu när man faktiskt får.
    Kroppen är bra konstig.
    Jag hoppas verkligen att jag får en bättre natt än den som var i natt.
    Jag kan oxå drömma om att jag dricker alkohol, vilket ju är rätt skrämmande.
    Kanske är så trött nu att kroppen äntligen låter mej sova.
    Inte blir det bättre av att jag tycker att min sambo låter som ett helt jetplan på nätterna oxå.

• Yizza
    diddisen80 skrev 2008-12-13 17:24:48 följande:
    Ja det jag tycker är mest jobbigt jag oxå är att jag aldrig känner mej utvilad. Visst kanske det är nån förberedelse för kroppen, men samtidigt så borde man ju få sova nu när man faktiskt får. Kroppen är bra konstig. Jag hoppas verkligen att jag får en bättre natt än den som var i natt. Jag kan oxå drömma om att jag dricker alkohol, vilket ju är rätt skrämmande. Kanske är så trött nu att kroppen äntligen låter mej sova. Inte blir det bättre av att jag tycker att min sambo låter som ett helt jetplan på nätterna oxå.
    Det gör jag också!! Jag har drömt flera gånger att jag dricker mängder med alkohol och efteråt kommer på att "just det, jag ska ju inte dricka jag är ju faktiskt gravid" Har då i drömmen en jäkla ångest. Har också drömt att jag tagit en massa olika droger, jag som normalt har noll-tolerans när det kommer till det. Men i drömmen är det helt "naturligt" att jag tar droger och sen kommer på att det inte var bra eftersom jag är gravid????
    Kroppen och psyket är bra konstigt för tillfället alltså!! Jag håller tummarna för att det går över för oss snart!
Svar på tråden Drömmer så mycket på nätterna..