• Tvåbarnsmor

"kramper" i ljumskarna?

Ibland när jag sitter på toa eller när jag bara sitter så kan jag få som i början när det känns som om man håller på att få kramp, fast jag får det i ljumsken.. Vad är det för något egentligen? Gör ju verkligen skit ont de sekunderna de varar.
    Är det också någonting med ligamenten? För dom huggen har man ju också ibland men känns inte likadant.

• Svar på tråden "kramper" i ljumskarna?
  • tösen81

låter som växtvärk
    jag har något liknande. känns lite som mensvärk.

• Norrskog

Och jag har som jävulsk träningsverk i båda ljumskarna. Känns som efter ett ordentligt ridpass (och i dagsläget är jag långt ifrån att kunna rida - BF imorgon!). I vänster ben strålar smärtan ända ner i knäet.
    Jag har haft så i två veckor och tror (hoppas ) att det har något med snar förlossning att göra.

• maddelin

Jag har precis lika som dig. Kan ligga i sängen ibland helt stilla och bara få kramp i ljumksen. Mest i vänstra.

Har haft så de sista 4 vecckorna och är BF+2 idag och nu när det trycker neråt mer så får jag mer kramp. Tror det måste bero på att ungen klider mer å mer neråt i bäckenet..

• Gwenjen

Jag har haft kramp i mina ljumskar i över en månad nu, det hugger till, kramar om muskeln och sen släpper det efter några sekunder, gör skitont. Får det minst 30 ggr om dagen men mest när jag går fast också ibland när jag är på toa. Frågade min BM om hon hade nån aning och hon trodde att det är bebis som kommer åt nerver. Det går som tur över ganska fort!

• litenflikka

Jag har likadant och var hos barnmorskan idag.. hon trodde att dt var ligamenten. Att om man ligger på sidan under en längre tid tex och sedan sträcker ut sig så töjs de ut för fort och då får man kramp.

• Curtis

Har också ljumskkramp. Har BF om 16 dagar. Jag tror definitivt att det har med graviditeten att göra. Upptäckte idag när jag var ute med hunden att det kändes bättre när jag längde lite på steget. Tror att det kanske beror på att jag tagit onormalt korta steg ett par veckor nu och musklerna blir liksom aldrig utsträckt ordentligt så jag prövade att länga på steget och stretcha lite (så gott det nu gick). Då blev det faktiskt bättre.

• Curtis

Har också ljumskkramp. Har BF om 16 dagar. Jag tror definitivt att det har med graviditeten att göra. Upptäckte idag när jag var ute med hunden att det kändes bättre när jag längde lite på steget. Tror att det kanske beror på att jag tagit onormalt korta steg ett par veckor nu och musklerna blir liksom aldrig utsträckt ordentligt så jag prövade att länga på steget och stretcha lite (så gott det nu gick). Då blev det faktiskt bättre.

• Tvåbarnsmor

Får pröva det. Fick det nyss när jag var ute och gick, man stannar ju upp och ser riktigt dum ut!:P

• Nillita

Va hos min läkare idag.
    Beskrev exakt samma symtom som du nyss gjort.
    Fast mina så kallade kramper kan gå ända ner i blygbenet. Kännas som en stor stickning eller början på en kramp.

Hon sa att det kunde vara en för varning på foglossning eller en mild foglossning. Och hon rekomenderade mig att inte gå runt så himla mycket. Sitta ner ta de lugnt... Och om prova med smärtstillande om de behövdes...

Om ni får känningar när ni är ute så känn er inte dumma att sätta er ner där ni kan..

Det gör jag!!

• mammatillMilo

Har också så..Det gör såååå ont.Benen nästan viker sig...Har haft det i flera veckor men nu har det blivit ännu värre.Hoppas att den lilla kommer snart så kroppen kan kännas lite yngre igen..

• heffaklumpen08

Har oxå ngt liknande. Det kan komma när som helst under dagen det liksom krampar i ljumsken och strålar ner i låret, måste sträcka ut benet, typ stretcha...ser hel dum ut om man är ute bland folk. Det gör verkligen skit ont, tror att det är bebis som trycker sig neråt, hoppas bara inte att den vill kommma ut ännu... har BF 14/1.

• mammatillMilo

Krampen släpper när barnet kommer.Iallafall för mig.Fick en son 20 timmar efter förra meddelandet=)

• EllyQ

Jag har fått förklarat (och läst) att det orsakas av att nerver kommer i kläm när bebisen "borrar" ner sig i bäckenet.
    Håller med om att det gör väldigt intensivt ont och särskilt när man sitter på toa (av nån konstig anledning )

Svar på tråden "kramper" i ljumskarna?