Ni som jobbat ända fram till förlossningen...
Är det någon som råkat ut för att förlossningen startat, eller vattnet gått på jobb?
Ska själv jobba tills något händer, funderar lite på ifall nåt händer på jobb....
Är det någon som råkat ut för att förlossningen startat, eller vattnet gått på jobb?
Ska själv jobba tills något händer, funderar lite på ifall nåt händer på jobb....
Jag har ingen erfarenhet av detta men blir det inte väldigt tungt att jobba ända tills det är dag? Jag har fått höra av andra som fött barn att man ska gå hem ett par veckor innan och bara vila upp sig... Du är en kämpe du! (-:
dags ska det vara.... (-:
hehe... ska bara jobba halvtid o så är det "bara" kontors jobb. Med första barnet gick jag hem en månad innan, blev JÄTTE drygt att gå hemma o vänta.
Har dock lite semster sparad fallifall..... =)
Jag tänkte gå hem 2-3 veckor innan. Har inte bestämt mig ännu. Känns skönt att bara få vara och gå hemma och pyssla lite och SOVA. Jag har också kontorsjobb men jag går hem tidigare ändå. Jag har förbrukat min semester så jag får gå hem utan pengar men det är det värt! (-:
Jag slutade jobba på en fredag och på tisdagen föddes vår dotter men jag hade lätt kunnat jobba måndagen med (jobbade heltid). förlossningen startade på natten så det hade inte varit risk för att något hände på jobbet
Jag kommer nog också att gå i stort sett ända fram, ska ha i mitten av augusti, så jag går nog hem någon vecka innan så jobbar jag hela sommaren.
Tänkte jobba till 1 vecka före. Hoppas att den inte kommer före utsatt datum för det kanske blir lite jobbigt om man är på jobbet då. Jag vill inte gå hemma o dra i onödan. Tror att väntan blir jobbigare då. Är inte den som kan ligga o titta på fyrans eftermiddagsserier direkt. Finner det extremt tråkigt men jag hamnar där till slut om jag inte har nåt bättre för mig.
Visst man kanske kan städa huset eller nåt men orkar man det?
Har också tänkt jobba fram till åtminstonde BF datumet. (om jag orkar) men känner likadant om att gå hem ca 2 veckor innan BF, för de flesta verkar gå över tiden med ca 2 veckor & det innebär att jag skulle gå hemma 1 månad utan något att göra. Skulle bli tokig!!! Men är också mest orolig för att vattnet ska gå på jobbet, får väl gå med en jätte binda sista dagarna :)
Ja, man får väl ha en JÄTTE binda i väskan sista tiden. Min son kom en dag tidigare än Bf- Är det då risk att nr 2 oxå kommer tidigare? Någon som vet?
Får jag igenom det med chefen kommer jag jobba ons, torsdag o halva fredagen.. så kan man ändå klämma in lite vila. Ska faktiskt gå ner till halvtid redan 31 januari. Har fått HP. Har BF 1 april.
jag jobbade enda in, tills jag vart igång satt, så inga problem med att vattnet skulle gå inte.
Jag var egen företagare då och han kom på måndagen och på fredagen jobbade vi tillsammans.
Det som var svårt det var, att jag blev otroligt stor och mina höfter klarade inte av det. Jag gick på kryckor sista månaden.
solskina- urs då, verkar inge kul. Hoppas man inte drabbas av sånt. Dock har jag redan börjat svullna enormt, händer o fötter speciellt. Är bara i v 25, så det är lite tidigt tycker jag. Får kolla med BM på ons...
Nej det var inte kul. Hela förlossningen gick ut på att det gjorde så j..la ont i höften, att jag skulle föda barn kom liksom i andra hand.
Men jag tror att det skulle varit värre, om jag inte jobbat. Det är så lätt att lägga sig i sängen och se på tv.
Jag kan tillägga att jag hade hunddagis och jag promenerade alltså på arbetstid.