Dålig läkare!!!
Nyss kommit hem från läkarbesöket jag sett fram emot då jag trodde att jag skulle få svar på mina frågor!!
Har i 2 månader haft problem med bäckensmärta och nu i vecka 27 hoppades jag kunna bli sjukskriven för det. Förklarade mina smärtor för läkaren och hon undersökte och sa typ "Ja, jag känner ju att du har foglossning med det är inget jag kan sjukskriva dig för." Trots att jag har så ont att jag bara kan gå korta promenader och stå¨upp korta stunder. Men men, anser hon att jag inte kan bli sjukskriven för det är det väl bara att acceptera.
Frågar om en smärta jag kännt under brösten/vid lungorna/revbenet 3 gånger på en vecka. Får som anfall när det känns som jag ska explodera, det gör så ont att jag bara ligger och kallsvettas i flera minuter i sträck. Känns som 9 av 10 på smärtskalan. Läkaren säger bara "det vet jag inte vad det kan vara, det har jag aldrig hört talas om." Nehej, undrar om det är något farligt, kan bebisen sparka så högt upp då att det gör så ont, vad ska jag göra åt det? Får svaret "Ja jag vet inte, jag har inget svar på det."
Frågar om min smärta längre upp i ryggen som kommer i samband med att jag lyfter samtidigt som jag böjer mig fram. Tror själv att det kanske kan vara en muskelsträckning eller ett muskelfästesom gått av. Läkaren säger bara "det är inget vi gör något åt" Fast när det det händer kan jag inte gå, bara krypa fram på golvet..
Tillsist frågar jag om mitt stora SF-mått som ligger långt över den övre kurvan. Säger att jag är orolig och undrar hur det kan vara så mycket över vad som är normalt. Hon mäter visserligen magen och konstaterar att det fortfarande är alldeles för stort, men hennes kommentar är "Jaha, han växer väl bra därinne."
Gud vad meningslöst detta besöket känndes!!! Fick inte svar på något och har fortfarande lika ont och är orolig.