• Lakrits och Fruktsallad

Barnkalas på Laserdome...?

Min 6 1/2-åriga son har fått inbjudan till ett barnkalas som skall hållas på Laserdome (www.laserdome.se). Är själv kritisk till leka-krig-lekar, han har inga leksaksvapen. Läste på hemsidan att det är 7-års gräns. Vet att många av hans jämnåriga kompisar skall gå. Själv blev han ÖVERLYCKLIG över inbjudan... så jag tackade ja. Är det ngn som har erfarenhet av Laserdomebarnkalas? Är jag en "rutten" mamma som låter honom gå?

• Svar på tråden Barnkalas på Laserdome...?
  • Jullesmamma

Vi var på "busfabrik" där det fanns laserdome, vi spelade 10 min och barnen (7 år) älskade det! Så jag skulle nog låta honom gå... Trots att han inte leker sådana lekar hemma så gör de nog troligen det i "skolan"/på fritids och hur gärna man än vill så kommer de göra det förr eller senare.

• KiddoT
    Svar på #1
    Absolut. Inga allvarliga saker.

Blinkande ljus och lite ljudeffekter
  • Pysse

Jag är också väldigt skeptisk till Laserdome. Min son har aldrig fått ha leksaksvapen eller krigsleksaker.

Min son har varit på flera Laserdomekalas och älskar det. Jag har varit med jobbet en gång och var vettskrämd hela tiden.

Men när min son höll en lång utläggning om att det minsann var skillnad att skjuta på någon i verkligheten än på Laserdome, så tyckte jag att han hade så bra koll på verklighet och fantasi att jag lät honom ha sitt 8-årskalas där. Min man var med och spelade och de som var lite smårädda fick gå hem honom.

Svar på tråden Barnkalas på Laserdome...?