• Svar på tråden Blodpropp i foten.
  • Marge75

Ja, jag fick en för fyra veckor sedan. Men det är svårt att diagnosticera dem, svårt att hitta med ultraljudet.

• Ruggugglan

Okej. Hur kändes det för dig?

Jag har haft ont i min fot i två veckor snart. Var inne hos läkaren i måndag som inte kunde svara på vad det kunde vara men prover togs för säkerhets skull. Foten gör bara mer och mer ont. Och där det gör ont är det nu svullet och blått. Har inte slagit mig eller liknande. Idag blev jag åtsagd av min mamma att ringa tillbaks till läkaren i morgon,för hon var orolig att det är en propp. Men jag är osäker?

• Marge75

Jag har haft två blodproppar, en för tio år sedan som började vid knät, och så den andra som började vid foten men också gick upp över ankeln - det var så de kunde se den.

Båda gångerna har det gjort JÄÄÄÄVLIGT ont på ett ganska diffust sätt. Det har känts lite som sendrag, fast det har suttit på fel ställen. Nu med foten gjorde det ont mitt i foten, lite åt undersidan till. Jag kunde inte stödja på foten, men var inte alls svullen, utan det gjorde bara grymt ont - det syntes över huvud taget inte alls på utsidan.

Svar på tråden Blodpropp i foten.