• Julies

Ang "överskottskräkning"??

Jag har en 2 månaders flicka som kräks ganska ofta efter amning. Tänker ibland att hon äter för länge men hon blir arg om jag tar bort henne innan hon släppt taget själv. Hur mycket är det ok att de kräks? Ibland kan hon kräkas 2 timmar efter hon har ätit!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-11 20:54
    Ps. Hon är även MKT svår att rapa... Lyckas bara vid enstaka tillfällen.

• Svar på tråden Ang "överskottskräkning"??
  • J Anttila

Min som kräktes oxå och det är ingen fara, så länge som on går upp ivikt och mår bra. Låt henne äta tills hon släpper taget. Visst det är jobbigt, men om hon får äta sig mät och sedan kräks så är det bäst.
    Oftast ser det uta att vara mer än det är.
    Min son är snart 7 månader och han kräks fortfarande.

• J Anttila

Om hon har svårt att rapa så lägg henne antingen högre upp på axlen, på mage på golvet och gunga i rumpan och stryck över hjäsan, eller håll som man gör när de har kolik. BVC kan säkert visa bättre än jag förklara men.
    Lägg henne så huvet är i armveket, delen på handen som är just vid vristen just i solar plexus och bär en liten stund. Eller sätt henne på knäet och gunga lite försiktig.

Hadde ett trevöigt kolik barn.

• Tobben

Vår kille kräks precis så som du beskriver. Så länge de går upp i vikt, som sagt, är det inget konstigt. Jag testade att hälla en matsked vatten på tröjan efter en, i mitt tycke JÄTTEstor spya, och vattenfläcken blev ordentligt mycket större än spyfläcken. Så jag kan gå i god för att det ser mer ut än det är.

Svar på tråden Ang "överskottskräkning"??