• Välkommen till mej

Låser ni bilen när ni ställt in den i garaget?

Försäkringen gäller INTE om bilen är låst inuti garaget om det börjar brinna.  Ni får inte ut ett öre för bilen... Bilen måste kunna förflyttas av annan person än ägaren om det skulle uppstå brand, och det går ju alltså inte om den är låst.

• Svar på tråden Låser ni bilen när ni ställt in den i garaget?
  • Decnet

Låter juh fullständigt idiotiskt.. och jag gissar på att försäkringen mottalar sig självt om någon skulle bryta upp garaget och sno bilen av den enkla anledningen att bilen inte VAR låst..

Jag har gjort det förut och skulle göra det igen och det är att gå upp och gorma skiten ur försäkringsbolaget om dom kläckte ur sig en sån sak kan jag säga.. på riktigt..

• Centurion

Måste vara skillnad på privat enmansgarage och på ett garage till flerbostadshus.

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Välkommen till mej
    Decnet skrev 2008-12-11 21:08:15 följande:
    Låter juh fullständigt idiotiskt.. och jag gissar på att försäkringen mottalar sig självt om någon skulle bryta upp garaget och sno bilen av den enkla anledningen att bilen inte VAR låst.. Jag har gjort det förut och skulle göra det igen och det är att gå upp och gorma skiten ur försäkringsbolaget om dom kläckte ur sig en sån sak kan jag säga.. på riktigt..
    Tror inte det skulle hjälpa att gorma på dem.. det är så det är, men om ditt garage är låst så gäller försäkringen för då kan du påvisa att de brutit upp garaget och därmed gjort intrång..då spelar det ingen roll om bilen är låst eller ej..
  • Välkommen till mej
    Centurion skrev 2008-12-11 21:10:06 följande:
    Måste vara skillnad på privat enmansgarage och på ett garage till flerbostadshus.
    Det är det ju säkert, men nu tänker jag på ett privat garage som tillhör ett enfamilljshus.
  • Centurion

Nej, eftersom jag låser garaget så låser jag inte bilen.

Det är ju inte så att vi låser fast möbler, TV-apparater och annat bara för att det kan bli stulet om ngn bryter sig in.

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • 080802

Nu får jag inte ihop det. Om garaget är låst är det ju inte så lätt att flytta bilen även om den är olåst. Och även om bilen och garaget är olåsta är det fortfarande inte så lätt att flytta bilen utan nyckel. Jag personligen skulle nog ha lättare att ta mig in i en låst bil än ett låst garage.

• Fru Indosaurie
    Välkommen till mej skrev 2008-12-11 21:06:13 följande:
    Försäkringen gäller INTE om bilen är låst inuti garaget om det börjar brinna.  Ni får inte ut ett öre för bilen... Bilen måste kunna förflyttas av annan person än ägaren om det skulle uppstå brand, och det går ju alltså inte om den är låst.
    hur ska någon annan kunna förflytta bilen utan nyckel?
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Tecken

Hade jag haft ett privatgarage: Ja, jag hade låst den då med.

• Välkommen till mej
    Fru Indosaurie skrev 2008-12-11 21:14:47 följande:
    hur ska någon annan kunna förflytta bilen utan nyckel?
    Jag vet inte hur era bilar är konstruerade men vår har ett friläge, och är det någon som puttar bakpå så rullar bilen framåt?!?!?!?
    080802 skrev 2008-12-11 21:13:57 följande:
    Nu får jag inte ihop det. Om garaget är låst är det ju inte så lätt att flytta bilen även om den är olåst. Och även om bilen och garaget är olåsta är det fortfarande inte så lätt att flytta bilen utan nyckel. Jag personligen skulle nog ha lättare att ta mig in i en låst bil än ett låst garage.
    Räddningstjänst mfl använder sej ofta av verktyg för att ta sej in i brinnande fastigheter.. och likaså i detta läget..
  • 080802

Jag lägger alltid ur växeln när jag parkerar och hemma igaraget lägger jag inte i handbromsen så det är bara att putta på.

Svar på tråden Låser ni bilen när ni ställt in den i garaget?