• LillaLilli

näsblod- graviditetstecken? HJÄLP

Jag vaknade upp inatt med näsblod, vilket jag sällan har, hade det väl för massa år sedan. men inatt så kom det så jag vaknade av det, jag är inte förkyld eller något sånt.

gjorde ett gravtest för några dagar sen, men visade inget.

sista fredagen i november hade jag en liten liten rosaröd blödning en dag, som en femkrona kanske, men inget mera sen. slutade med mina p-piller i augusti och har inte fått vanlig mens sen dess.

kan det vara så att jag testade för tidigt förra gången? eller vad ska jag tro? har ingen vän eller nått jag kan fråga heller.

• Svar på tråden näsblod- graviditetstecken? HJÄLP
  • Teskedsmamman

Jag fick näsblod 2 ggr, 7 dagar efter äl.. testade andra kvällen jag hade näsblodoch fick världens svagaste streck, testade dagen efter och fick ett svagt men fullt synligt plus... jag har aldrig näsblod såvida jag inte skadar mig och då började det rinna när jag låg på mage i sängen och läste

8½ månad efter näsblodet föddes Alfred

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • LillaLilli
    Svar på #1
    oh vilken solskenshistoria... :D

tänk om det kan bli så för mig med.

ÄL har jag ingen aning om när jag får alls.. slutade med mina piller i augusti, sen dess har inget hänt..
  • Teskedsmamman
    LillaLilli skrev 2008-12-11 22:15:08 följande:
    Svar på #1oh vilken solskenshistoria... :D tänk om det kan bli så för mig med. ÄL har jag ingen aning om när jag får alls.. slutade med mina piller i augusti, sen dess har inget hänt..
    Vänta 2-3 dagar och testa... det är nog enda sättet att veta...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • LillaLilli
    Svar på #3
    ja det får jag göra. har skickat iväg gubben att köpa ett test :) så får vi se i helgen. hoppas hoppas :D
  • norpan26

Teskedsmamman skrev 2008-12-11 22:10:28 följande:

Jag fick näsblod 2 ggr, 7 dagar efter äl.. testade andra kvällen jag hade näsblodoch fick världens svagaste streck, testade dagen efter och fick ett svagt men fullt synligt plus... jag har aldrig näsblod såvida jag inte skadar mig och då började det rinna när jag låg på mage i sängen och läste 8½ månad efter näsblodet föddes Alfred
    Hejsan Teskedsmamman.
    Vad roligt att se ditt inlägg för jag sitter här och är precis just nu på 7 dagar efter ÄL och har blött näsblod 2 gånger på 24 timmar nu. Brukar aldrig ha det annars. Hoppas jag har samma tur som du då?
    hihih
  • Rosenbarn

Hej har också haft näsblod en sparsam flytning typ din för två dagar sedan o nu inget...vad betyder de??

• LillaLilli
    Svar på #6
    jag önskar att jag visste... har faktiskt ingen aning. men kan ju hoppas att det är något tecken :D
  • Nassenina

Jag får berätta att jag också hade precis som ni förra månaden, trodde verkligen det var något, för jag har hört om så många som haft just näsblod som tidigt gravtecken, samt att jag tyckte mig känna av så många andra sorters symptom som jag ej haft tidigare, men tji fick jag när mensen kom lite senare... Nu har vi extremt svårt för att bli gravida på egen hand (typ en promilles chans), men trots det går jag och känner efter månad efter månad... Hsh, vad jag har hört är också att såhär i höst-/vintertid är det mycket vanligt att slemhinnorna blir torrare och skörare och man därmed har lättare till att blöda näsblod exempelvis. Jag hade inte blödit näsblod på jag vet inte hur många år.. Vill med detta inlägg inte verka negativ, för som jag skrivit är det en hel del som får näsblod som tidigt gravsymptom, men vill bara påpeka att det (dumt nog) kan vara just bara sköra slemhinnor.. Lycka till och meddela vad testet visa sen! :)

• LillaLilli
    Svar på #8
    ja det har du ju rätt i. det kan ju likaväl vara det. jag tror med mera på att det var nått sånt jag hade. men hoppas mensen kommer snart. har inte haft mens sen i augusti när jag slutade med pillerna... segt. jobbigt att inte veta när den kommer...
    hoppas att du med får ett positivt svar snart då :D
Svar på tråden näsblod- graviditetstecken? HJÄLP