• MissSummer

Fler som följer Himlen kan vänta?

www.svt.se/himlenkanvanta

Gråter lika mycket varenda gång.
    Helena är ju nu död, men det verkar bara vara hon änsålänge.
    Man undrar ju hur dom andra mår just nu.

Underbar serie iallafall!

• Svar på tråden Fler som följer Himlen kan vänta?
  • V P E

Har sett något avsnitt bara, men oooh så gripande.
    Hoppas man alltid kommer ihåg att man inte är odödlig.
    Livet kan förändras så fort..

Önskar man får leva tills barnen är vuxna.

• kaffe

Jag följer det också. Det är fruktansvärt sorligt, men ändå så bra. Jag läste någonstans att det var 2 som dött sen programmet gjordes, men jag hoppas att jag minns fel. Och det stod inte vilka 2.

• MissSummer

kaffe skrev 2008-12-11 22:56:16 följande:

Jag följer det också. Det är fruktansvärt sorligt, men ändå så bra. Jag läste någonstans att det var 2 som dött sen programmet gjordes, men jag hoppas att jag minns fel. Och det stod inte vilka 2.
    En av dom är Helena, det står även på hemsidan, men frågan är vem den andra är, fy fasen grät som en vattenkran till detta avsnittet, Helena och hennes man är ju så jävla underbara och goa tillsammans.
  • kaffe

Usch ja, jag vet att Helena är död. Kanske får vi reda på i sista avsnittet hur det går för dom andra.

• V P E

Jag har missat vad den stora skäggiga karln lider av för sjukdom...

• MissSummer

V P E skrev 2008-12-11 23:03:03 följande:

Jag har missat vad den stora skäggiga karln lider av för sjukdom...
    Obotlig cancer, vet inte vilken cancersort dock
  • V P E

USCH för cancer... fast ALS är ju ännu värre, faktiskt

• kärålajn

Han med ALS, han är tydligen den andra som gått bort.
    Kan inte svära att det är så, men det är det jag hört iállafall!

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • V P E

kärålajn skrev 2008-12-11 23:20:42 följande:

Han med ALS, han är tydligen den andra som gått bort. Kan inte svära att det är så, men det är det jag hört iállafall!
    Ja, ALS har ju ofta ett aggressivt förlopp.
    Många går bort inom två år efter diagnos, om jag inte minns fel...
  • kärålajn
    V P E skrev 2008-12-11 23:26:02 följande:
    kärålajn skrev 2008-12-11 23:20:42 följande: Ja, ALS har ju ofta ett aggressivt förlopp. Många går bort inom två år efter diagnos, om jag inte minns fel...
    Jaa, det är ingen bra prognos ALS inte.
    Har jobbat inom vården å stött på folk med ALS.. usch, nej, det är något man helst vill slippa!
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • anmara

Han med ALS var på tv i debatt tror jag förra veckan, livesänt. Helena med hjärntumören dog i augusti i år. De andra ska vara i livet vad jag vet. Står i expressen eller aftonbladet, minns inte vilken och orkar inte leta nu.

• sallybuse

Jag har precis tittat på de.Fy för vad sorgligt.Men man är ju konstig på sätt och vis.Man behöver ju inte titta om man inte vill.Men man behöver nog de ibland att titta på andra som har de svårt.Och veta att man är frisk.Men sånt vet man ju inte.Man kan ju dö imorron.Tur man inte vet de.

• Eisa

Martin lever väl? han var då med och chattade på SVT förra veckan... Visst han kan ju ha avlidit den här veckan men...

Jag tycker Frida är en sån skön person.
    De är sköna allihopa.

• Eisa

Martin chattade på SVT igår också så han lever.

• fritzie76

Jag tittar på det varje vecka...mår dåligt hela dagen efter...förra veckan drömde jag konstiga drömmar om döden också...men tycker ändå att det är såå bra.

Jag mår dåligt i dag också, känner mig ledsen hela tiden och tänker på det konstant.

• Smaragd

Äntligen hittade juag en tråd om min favoritserie som ju tyvärr är slut nu... Visst är den sorglig men är ändå förvånad över hur mycket glädje den innehåller. Just det med att leva i nuet och njuta av de goda stunderna.
    Bra om resten lever, såå sorgligt att Helena gått bort. Men tyckte det sista avsnittet var fint ändå.
    Skulle också gärna vilja veta hur resten mår idag.

Svar på tråden Fler som följer Himlen kan vänta?