Är jag gniden?
Jag och barnens pappa gick isär i år och vi är nu skilda. När vi separerade så lät jag honom behålla bilen med orden att jag vill inte ha nåt för den när du säljer den, för säljas skulle den göra. Trodde väl lite i min enfald att han skulle lätta upp lite i skuldberget för de pengarna, och jag hade dåligt samvete för att jag fick de "bra" möblerna. Men det var ju ändå inte så att han stod utan några möbler alls och han fick bidrag till sängar till barnen.
Inga skulder betalades med de pengarna som han fick för bilen. Han köpte en mindre bil för en del av pengarna, helt ok. Sen tror jag det sista rann mellan fingrarna på honom.
Nu berättade han att han ska gå ur den golfklubb som han varit medlem i ett tag. Han gick med under vårt äktenskap och jag har hjälpt till att betala på hans medlemslån, medlemskap, spelrätter mm. Nu när han går ur klubben tror jag det är 7500:- som han får tillbaks.
Jag har sagt att jag vill ha en del av pengarna då jag har hjälpt till att betala på det och för att jag inte gjorde några krav på bilen.
Jag förväntar mig inte att få hälften men en tusenlapp kanske.
Han såg ut som att han inte ens hade haft en tanke på att jag kanske skulle vilja få tillbaks lite av de pengarna jag med. Han mumlade nåt om att han får se och att han skulder han skulle betala.
Är jag sniken och girig som vill ha en del av de pengarna?