• Skogsflickan

Irriterande teleförsäljare som ringer och lägger på...

Nu i fyra dagar har ngn ringt från 2 olika nummer och när man svarar lägger de på eller så finns det ingen där...Både hem och mobilen...På dygnets alla timmar. När man ringer upp numret så kommer man såklart till telefonsvarare...Är de så fega att de inte vågar svara??

Numren som ringt är :08-55530053
                                    08-58790072

Så ringer det hos er bemöda er inte att resa på er o svara...Ingen där i allafall

• Svar på tråden Irriterande teleförsäljare som ringer och lägger på...
  • tempo21

Att det blir så är för att det är en dator som ringer upp. Finns det ingen ledig säljare så finns det ingen där. Skitirriterande men det är ett sätt för företagen att trycka upp tempot på de som jobbar som telesäljare.

Visst är det irriterande med alla samtal om allt som de vill pracka på en men man ska även vara medveten om vilken press de människorna arbetar under. Vissa ställen får man bara betlat för antal sälj man gör och ska man försörja sig så gäller det att ligga i

• veralita

HATAR FÖRSÄLJARE... sent ringer dom ibland oxå ..ibland på en fredag kväll.. blir tokig på dom..

• Pikku Enkeli

Ring upp företaget och be dem att för f*n ta bort ditt nummer ur databasen. Så gjorde jag när jag blev uppringd HELA tiden. Detta hittade jag om ditt ena nummer:

0855530053
    0855530120
    t.o.m
    0855530129
    Predictive Sales AB
    Har ringt för bl.a:
    Glocalnet, Allt om Bostad, Canal Digital, TV1000 (BredBands TV), Tele2 och Boxer
    Ring 08-555 300 00
    www.predictivesales.se

Enligt tips så kan man ringa numret som ringde dig (08-55530120,21,22,23,24,25,26,27,28 eller slutsiffra 29) och komma fram till ett talsvar. Sen trycker du 2 och knappa in sitt telefonnummer inkl. riktnummer och då ska man förhoppningsvis vara spärrad.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • mammaspyre