• Skogsflickan

Irriterande teleförsäljare som ringer och lägger på...

Nu i fyra dagar har ngn ringt från 2 olika nummer och när man svarar lägger de på eller så finns det ingen där...Både hem och mobilen...På dygnets alla timmar. När man ringer upp numret så kommer man såklart till telefonsvarare...Är de så fega att de inte vågar svara??

Numren som ringt är :08-55530053
                                    08-58790072

Så ringer det hos er bemöda er inte att resa på er o svara...Ingen där i allafall

• Svar på tråden Irriterande teleförsäljare som ringer och lägger på...
  • tempo21

Att det blir så är för att det är en dator som ringer upp. Finns det ingen ledig säljare så finns det ingen där. Skitirriterande men det är ett sätt för företagen att trycka upp tempot på de som jobbar som telesäljare.

Visst är det irriterande med alla samtal om allt som de vill pracka på en men man ska även vara medveten om vilken press de människorna arbetar under. Vissa ställen får man bara betlat för antal sälj man gör och ska man försörja sig så gäller det att ligga i

• veralita

HATAR FÖRSÄLJARE... sent ringer dom ibland oxå ..ibland på en fredag kväll.. blir tokig på dom..

• Pikku Enkeli

Ring upp företaget och be dem att för f*n ta bort ditt nummer ur databasen. Så gjorde jag när jag blev uppringd HELA tiden. Detta hittade jag om ditt ena nummer:

0855530053
    0855530120
    t.o.m
    0855530129
    Predictive Sales AB
    Har ringt för bl.a:
    Glocalnet, Allt om Bostad, Canal Digital, TV1000 (BredBands TV), Tele2 och Boxer
    Ring 08-555 300 00
    www.predictivesales.se

Enligt tips så kan man ringa numret som ringde dig (08-55530120,21,22,23,24,25,26,27,28 eller slutsiffra 29) och komma fram till ett talsvar. Sen trycker du 2 och knappa in sitt telefonnummer inkl. riktnummer och då ska man förhoppningsvis vara spärrad.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • mammaspyre

nr 0088213213608 ringde min mob i natt 2 signaler å sedan bara la på!
    har nu läst mig till att nummret är ett "bedrägeri nr" och svarar man eller ringer upp debiteras man med upp till 250 :- / min

detta gäller om jag fattat rätt alla 0088- nummer
    RING INTE UPP!!!!

de nummrena du har blivit ringd av är boxer/telemarketing men man vet ju aldrig!!

• mammaspyre

oj, jag glömde ändra inlägget, kopierade min trådstart från en annan tråd!

dem ringde inte inatt men det är ju ett lika stort lurendrejeri ändå!!

• Maria40

Spärra telefonen via nix, så blir ni av med en del jobbiga telefonförsäljare/uppringare. Tyvärr funkar det inte på mobiltel eller de "värstingar" som ringer från utlandet, men en hel del försvinner:

www.nix.nu/

• Skogsflickan

Tack för alla svar...men nu har jag ringt numret ovan...Tutar spärrton....Men jag har inget av de ovannämnda abonnemang heller...Såsom tele2,viasat,m.m...

• Blixten
    Maria40 skrev 2008-12-12 09:19:55 följande:
    Spärra telefonen via nix, så blir ni av med en del jobbiga telefonförsäljare/uppringare. Tyvärr funkar det inte på mobiltel eller de "värstingar" som ringer från utlandet, men en hel del försvinner:www.nix.nu/
    Fast så kallade marknadsundersökningar kan ringa ändå samt om man har varit kund hos något företag tidigare tror jag. Jag blev uppringd av Transcom hela tiden och de ringer på uppdrag av olika företag (jag har nix). Jag ringde upp numret och kom till ett talsvar där man kunde spärra numret.
  • Maria40

Blixten skrev 2008-12-12 09:31:46 följande:

Fast så kallade marknadsundersökningar kan ringa ändå samt om man har varit kund hos något företag tidigare tror jag. Jag blev uppringd av Transcom hela tiden och de ringer på uppdrag av olika företag (jag har nix). Jag ringde upp numret och kom till ett talsvar där man kunde spärra numret.
    Så sant, tyvärr...
  • Kaprifolen

Har för mig jag har läst att de inte längre får använda sig av "uppringningsdatorer"? Eller hur är det?

• elsa08
    Pikku Enkeli skrev 2008-12-12 09:06:36 följande:
    Ring upp företaget och be dem att för f*n ta bort ditt nummer ur databasen. Så gjorde jag när jag blev uppringd HELA tiden. Detta hittade jag om ditt ena nummer:08555300530855530120t.o.m0855530129Predictive Sales ABHar ringt för bl.a:Glocalnet, Allt om Bostad, Canal Digital, TV1000 (BredBands TV), Tele2 och BoxerRing 08-555 300 00www.predictivesales.seEnligt tips så kan man ringa numret som ringde dig (08-55530120,21,22,23,24,25,26,27,28 eller slutsiffra 29) och komma fram till ett talsvar. Sen trycker du 2 och knappa in sitt telefonnummer inkl. riktnummer och då ska man förhoppningsvis vara spärrad.
    Tack för tipset! Måste prova det.
  • Glenni

Här kan man också kolla var skumma nummer som ringer en går, om man inte hittar på eniro t.ex.
    www.vemringde.se/

• wanderer

Jag har också blivit terroriserad av 08-58790072. Blir vansinnig när det ringer mitt i maten eller vid 9 på kvällen och barnen äntligen har somnat.
    Men man kan alltså ringa upp och spärra detta?
    Har ju nix-registrerat mig för längesedan men vill ju ändå inte bli störd av dessa marknadsundersökare eller vad det nu rör sig om.

♥ William 020827 ♥ Nora 040516 ♥ Pyret i magen BF 090126
  • wanderer

Blev precis uppringd igen. Världens segaste person satt i andra änden men jag tänkte att jag åtminstone kunde vara vänlig (hon lät ny på jobbet).
    Secura något var det. Bara för att jag är kund hos Haléns ville de ge mig en "julklapp" gratis. En nyckelbricka, nåt till mobilen samt en dekal till cykeln så jag skulle kunna återfå dessa om de tappades bort/stals. Skulle vara gratis i 6 mån o sedan skulle det löpa ut och jag skulle inte binda upp mig till något.
    Sa att jag tyckte det var meningslöst för jag skulle ändå inte vilja förnya det efter de 6 månaderna.
    Hon lät rätt paff men vem bryr sig? Nu kanske jag slipper dessa kvällssamtal i alla fall. ;)

• Skogsflickan

Nu ringde de igen från två nummer...jag ifrågasatte deras ofredande. jag sa att ringer de en gång till så anmäler jag dom för ofredande för det är det när man ringer o lägger på...Han vart paff o försökte slingra sig...Men stog fast vid mitt ord att det är ofredande för mig och det är inget han/dem ska avgöra om jag tycker det...*pang* slängde på luren...Nu har de inte ringt mer...De ringde vart 20 minut innan...

• Krycke

Måste finnas dom som köper det som försäljarna säljer för annars hade ju inte detta funnits. Undrar vilka det är för personer...

• wanderer

Det som verkligen irriterar mig är att de bara antar att man VILL ha produkten om det är gratis.
    Hon bara berättade om erbjudandet, sedan kom det direkt efter (utan att jag hann säga ett ord) "så jag vill bara bekräfta att det är NN jag talar med & att du bor på XXXXX, med postnr XXX XX. Sedan behöver jag bara ditt personnummer". Det var här jag började ifrågasätta henne...
    Precis som om jag lämnar ut mitt personnummer till vem som helst över telefonen! Skulle inte tro det.
    Troligtvis hade de väl redan mitt personnummer om de visste att jag är kund hos Haléns, men inte sjutton tänker jag tala om det ändå. Man vet ju aldrig...

• Izcee

Vad många inte vet är att det inte räcker att anmäla sig till Nix bara 1 gång. Efter en viss tid trillar man ur eller hur man nu ska säga så att man måste anmäla sig igen. Sen tycker jag det är dumt att bli irriterad på säljarna eftersom merparten av dom måste jobba med det för att det är det enda som finns ledigt i dom flesta städer och tackar dom nej får dom ingen a-kassa. Dom försöker ju bara göra sitt bästa.

• wanderer

Jo, det gäller ju att hålla koll på om man fortfarande står kvar hos NIX. Har för mig att jag fick hem papper en gång att jag snart behövde registrera mig på nytt så då gjorde jag såklart det. :) Brukar väl vara något år man står med och sedan måste man göra om registreringen.

Och visst, säljarna är människor de med, de måste också få tjäna pengar ju.
    Men vissa är ju helt konstiga.
    Förra året ringde en kille för en barnboksklubb som vi gick ur för några år sedan pga det var så urtråkiga böcker.
    Han försökte fjäska och ha sig trots att jag sa nej. Sedan sa han "men jag får ju provision om du blir medeme igen, det kan du väl ställa upp på".
    Då blev jag faktiskt förbanand och sa att så j-vla bra böcker har inte den klubben!

En annan gång ringde en tant från Röda Korset och bad om bidrag. Jag förklarade att vi hade det lite tight pengamässigt just då och att jag väntade mitt andra barn närsomhelst varpå jag kände att vi inte kunde bidra.
    Då förvandlades hon till världens jävligaste tant och slängde på luren...

Svar på tråden Irriterande teleförsäljare som ringer och lägger på...