• denfina1

Bebis-tröjor och glapp om magen! Hur gör ni?

Jag har köpt några tunna tröjor från H&M till min lilla dotter bebis.

Jag undrar om ni som har tröjor till era bebisar har bodys under för jag har märkt att tröjorna åker upp så lätt osm hon visar hela magen. Det blir ett glapp. Hur gör ni?

• Svar på tråden Bebis-tröjor och glapp om magen! Hur gör ni?
  • Tvåbarnsmorsan

Jag hade alltid body under tröjan eller bara bodyn!

Pierre 2002 & Saga 2007
  • viseversa

jag köper inte tröjor till min bebis av just den anlednngen.Tröjor är enligt mig opraktiskt på en bebis.Jag tycker bodys är såå mycket bättre för dom håller magen varm.När barnet börjar gå kan man börja med tröjor.

• mrs maniac

jag har bara köpt bodysar för jag tänkte precis som du skriver, att det kommer bli en glipa för magen och eftersom det är mitt i vintern så vill man ju att liten håller sig varm.....
    ta en tunn body under då och tröjan ovanpå? eller ha byxorna högre upp i midjan så att det lappar över rejält =)

• MissLillan

köper bara bodys till min son (3 mån)
    jag hade satt en kortärmad body under.

• jen bossman

du kan ju ha en kortärmad body under.

• Everton

Själv avskyr jag bodys. Jag tycker om att kunna dra upp tröjan och pussa på magen utan att behöva dra av byxorna och knäppa upp först. Men min dotter brukar ha ett linne under tröjan och så trosor, är det kallt ute så stoppar jag bara ner linnet i trosorna. Har faktiskt inte haft några problem med glapp. Har flera tunna linnen och massor med trosor som hon alltid använder på vintern undertill.

• kattochbebis

Ha ett par byxor till med bra resår och dutta in tröjan under resåren så kanske det sitter. Annars håller jag med ovanstående, det bästa är bodys fram tills att barnet vägrar ligga ner på skötbordet så man inte kan knäppa knapparna i grenen längre. Då började jag med tröjor!

• Catti41

Min grabb har bodys under och sen kanske en tuff t-shirt eller tröja över (om det är kallt). Men aldrig bara tröja. Jo kanske nån gång men bara om vi varit hemma och dragit i "träningsoverall". Typ. Jag tycker det måste vara oerhört obehagligt att alltid ha sina kläder i armhålorna... ;)

• tes 75

vi kör alltid med linnebodys under tröjor (blir mindre bylsigt än t-shirtbody). granit har jättebra linnebodys (granit.com/ har kostat halva priset hela hösten ), & jag har sett att kappahl har också.

• zazla

Bara bodys tills att de är lite stadigare så att tröjan inte glider upp.

• Tjohalia

Jag undvek tröjor av den anledningen tills dom blev lite större. Ett fint alternativ är ju tröjor som har en fastsydd body under m du fattar hur jag menar, finns på tex lindex är är jättesmart enligt mej! Hade vi bara tröjor så hade jag ofta en body under om det inte blev för varmt.

• tes 75

Moonis skrev 2008-12-12 10:52:01 följande:

Det finns tröjhållare att köpa på Onetex som håller tröjan nere. www.onetex.se/
    oh vad fiffigt! måste jag fixa till Thailandsresan vi ska på i januari med vår då 4-månaders. jag har på känn att body kan bli lite varmt ihop med blöjan, & har köpt långärmade tröjor att ha mot solen. då blir ju en tröjhållare till jättebra! tack för tipset
  • Moonis
    tes 75 skrev 2008-12-12 11:04:40 följande:
    Moonis skrev 2008-12-12 10:52:01 följande: oh vad fiffigt! måste jag fixa till Thailandsresan vi ska på i januari med vår då 4-månaders. jag har på känn att body kan bli lite varmt ihop med blöjan, & har köpt långärmade tröjor att ha mot solen. då blir ju en tröjhållare till jättebra! tack för tipset
    Skrattande
  • tes 75

Moonis skrev 2008-12-12 11:06:56 följande:

hm, kan man kanske ist f särskilda tröjhållare köra med vanthållare i grenen, eller kanske lite modifierade hängslen? vad tror du moonis?
  • jannah

Min tjej har också en body under när hon använder tröjor. Långärmad tröja + kortärmad body eller linnebody under, kortärmad tröja + matchande långärmad body under. Känns som att blöjan sitter mycket bättre om man använder body... Kanske bli annorlunda sen när man använder byxblöjor.

Men det där med tröjhållare verkar ju också smart! :)

¤ Othilia 080524 ¤
  • Blåklockan79

Är vi bara hemma så kan hon ha tröja utan något under, för vi har varmt hemma, men ska vi ut på stan eller hem till mamma och pappa som bor i villa och har mycket kallare så blir det en linnebody under. Stoppar alltid in tröjan i byxorna om jag kör utan body under och den brukar sitta kvar så länge hon är nöjd med att leka på sin filt på golver eller sitta i babysittern, det är inte förrens hon vill bli runtburen och leka flygplan som tröjan åker upp. Men jag köper bara bodysar (nästan förresten), men har fått ett antal tröjor i present, och dem vill jag ju använda ändå

• Lanloun

Har alltid linne-bodys under tröjorna så det inte blir glapp.
    Finns på lindex och kapphal tror jag.

• Moonis
    tes 75 skrev 2008-12-12 11:54:34 följande:
    Moonis skrev 2008-12-12 11:06:56 följande: hm, kan man kanske ist f särskilda tröjhållare köra med vanthållare i grenen, eller kanske lite modifierade hängslen? vad tror du moonis?
    Det kan man säkert göra. Finns även hållare till lakan som säkert oxå fungerar bra. Bara det inte glider o skaver
Svar på tråden Bebis-tröjor och glapp om magen! Hur gör ni?