Illamående mitt på dan, inte på morgonen?
Jag är i v 7 i min tredje graviditet. Har i de två tidigare inte mått illa alls, men nu mår jag illa mitt på dagen. Inte alls på mornarna. Är det någon mer som haft det så?
Jag är i v 7 i min tredje graviditet. Har i de två tidigare inte mått illa alls, men nu mår jag illa mitt på dagen. Inte alls på mornarna. Är det någon mer som haft det så?
morgonillamåendet är en myt Jag spydde dygnet runt under tiden jag mådde illa
Nej, det hänger ofta ihop med att blodsockernivån sjunker och för de flesta (som inte går upp på natten och äter) så mår man illa på morgonen. Det bästa tricket är att se till att hålla en jämn nivå på det, dvs äta lite oftare.
Kanske mitt illamående beror på något annat. Jag kan må illa bara en halvtimme efter jag ätit lunch. Jag åt 4 pepparkakor för 30 minuter sen och nu mår jag lite illa. Det är inte kräkkänslor, men bara lite tjuvtjockt. Kanske är på väg att bli magsjuk eller nåt... usch.
Det är ju såklart hormonellt också.... vänta nio månader, så går det över
Jag mår illa lite då och då under dagen. Allra helst på jobbet, där jag står och går konstant, men oxå om jag äter nåt sött eller fett. Egentligen mår jag bäst på morgonen, så jag har helt övergivit idéen om morgonillamående.
Nu är det faktikst inte SÅ värst illa, jag kräks inte, och dessutom har jag fått STOR hjälp av ett par "seaband", akupressurarmband som finns på apotek. JAg var väldigt skeptisk, kanske för att jag själv är apotekare (och därmed naturvetare :-P), men det FUNKAR verkligen.
Jag har ju som sagt aldrig mått illa tidigare, så jag är helt förvånad över detta. Brukar illamående gå över efter v 12, eller?
Jag har mått som sämst under em/kvällar. Medans jag äter känns det bättre men ca 5 minuter efter att jag ätit något mår jag ännu sämre än innan. Morgonen däremot är inte alls så farlig för mig. Då mår jag som bäst under hela dagen.
Jag har förstått det som att det värsta illamåendet går över efter v12. Det är iaf det vanligaste, sen kan det säkert variera det oxå.
Jag mådde sämst på em/kvällen.
Jag mår mer illa ju längre dagen går...
Jag är i vecka 9 med mitt andra barn. Med mitt första så spydde jag konstant varje dag i 8 veckors tid i början, sen gick det över.
Med denna graviditeten har jag bara mått illa som satan men aldrig spytt, men däremot vart nära på.
Jag mår mest illa på morgonen, men så fort jag har ätit frukost så försvinner det. Sen smyger sig illamåendet fram igen på eftermiddagen. Så det är lite jobbigt.
Lycka till !!
Jag mår illa på em/kvällarna och precis som du beskriver, lite skumt illamående, inte så att jag spyr, men illa. Nästan värst på kvällarna innan jag ska lägga mig.
Morgonen, inga problem
Jag är i v.9 och "pepparpeppar" har jag inte mått illa på hela TRE dagar! med våran dotter mådde jag illa och kräktes i 9månader. men då var det oftast på morgonen.
men hittills den här gången har det varit hela dagarna. och jag har to.m fått gå upp och kräkas på natten.
men det hör till;) så jag känner mig van nu när jag går igenom graviditet nr 2! haha!
Jag mådde illa i stort sett hela dygnet. Precis efter frukost var det lite lite bättre, men bara i ngn timme.
Med första barnet mådde jag illa hela dagarna men inte så länge och det var klart hanterbart. Med andra barnet var jag sjukskriven i flera månader för illamående som gjorde mig sängliggande. Käkade lergigan som hjälpte men inte tillräckligt för att kunna jobba. Mådde illa oavsett om jag nyss ätit eller inte, oavsett tid på dygnet. Höll i sig första halvan av grav och kom tillbaka sista månaden.... Aldrig mer en graviditet är reslutatet...
Jag mår inte alls illa på morgonen,men sedan efter 10 snåret,då slår det till
Lever på allt som är surt just nu för att lägga locket på illamåendet lite.Idag fick jag gå ur mat affärwn för att kräkas.Bara tanken på mat vänder det sig i magen.Men äta måste man ju,dock blir illamåendet sju resor värre efter måltid.Då känns det som jag har ätit tok för mycket och är sådär jättemätt fast man knappt tagit en tugga.Jag hoppas innerligt att detta går över illa kvickt för mitt humör blir inte bättre av detta