• minhalva

brukar det lukta konstigt i underlivet vid graviditet?

hur är det egentlgen, brukar det lukta annorlunda om man är gravid?Känner en stark och annorlunda lukt där nere...

• Svar på tråden brukar det lukta konstigt i underlivet vid graviditet?
  • Jonthes moster Milla

vet inte...? Låter konstigt att det skulle göra det.

• Celia03

Ja, jag har alltid luktat väldigt speciellt där nere när jag varit gravid. Lite starkare och ja..svårt att förklara. Jag har fått gå och tvätta mig och byta trosor typ tre gånger per dag just på grund av detta

• minhalva

har varit gavid förut men minns inte hur det var...har ej ätit något ovanligt...och det luktar väldigt starkt trts nya trosor...har även mensvärk...men men

• minhalva

inga fler som upplevt dålig lukt vid gravidite?

• JackAnneli

Hej! Jo då inte luktar jag hallon där nere nu när jag är gravid. Det beror troligtvis på att när man är gravid så kan man få mer flytningar och dem luktar ju inte hallon alltid. Jag har aldrig haft flytningar så att jag varit tvungen att använda trosskydd men nu så! Det är inget farligt, det är kroppen som "ränsar" ut saker som inte ska va där så att säga.

Urinen luktar oxå ganska starkt.

• Längtar efter barn

om man är gravid blir väl lukt och smaklökarna annorlunda?

• Sjöutsikt

Flowertime; var du gravid?

• poopykins

jag vet iofs inte om jag är gravid eller ej, men jag har inte luktat speciellt fräsch "där nere" iheller den senaste tiden, vet inte varför :-S

• pennanjenna

aha...va bra att veta...min sambo tycker nämligen att jag luktar "mens", men har ju inte fått den..två dagar sen...humm...kan d ha nåt samband?

• poopykins

ja....undrar ifall det kan det, iochmed så många av oss helt plötsligt luktar ganska "mysko" verkar det som....

• minhalva

hej där

nääää jag var tyvärr inte gravid men har läst att man kan lukta annorlunda...har bim snart och denna gång har jag inte känt efter särskilt mycket...hoppas på pluss snaaaaaaaaaart=D

• mimmifrizzan
    Svar på #10
    Ja kan hålla med att urinen luktar starkare nu konstigt eftersom man kissar hela tiden....påminner om morgonurin.
    Sen att man "luktar mens"Skrattande ja hoppas det har ett samband... när tänker du göra testet?
    pennanjenna skrev 2009-01-22 21:30:21 följande:
    aha...va bra att veta...min sambo tycker nämligen att jag luktar "mens", men har ju inte fått den..två dagar sen...humm...kan d ha nåt samband?
  • mimmifrizzan
    Svar på #12
    minhalva skrev 2009-01-22 21:55:59 följande:
    hej därnääää jag var tyvärr inte gravid men har läst att man kan lukta annorlunda...har bim snart och denna gång har jag inte känt efter särskilt mycket...hoppas på pluss snaaaaaaaaaart=D
    Tråkigt, men du kanske her testat för tidigt........Prova igen efter Bim, håller tummarna hårt för dig *S*
  • poopykins

är det riskfritt att behandla för svampinfektion om man är gravid?

• Malin 85

ja har haft väldigt äcklig lukt under hela mina 20 veckor nu..lukar väldigt stakt urin tycker jag..ibland e de värre änn andra dagar..känsn som man byter trosor hela tiden..

• pennanjenna

tänkte testa om ett par dar om jag kan hålla mig..en vecka om jag e duktig. har bara ett test kvar, ett sånt billigt. :P

• Sjöutsikt

Malin 85 skrev 2009-01-22 22:04:08 följande:

ja har haft väldigt äcklig lukt under hela mina 20 veckor nu..lukar väldigt stakt urin tycker jag..ibland e de värre änn andra dagar..känsn som man byter trosor hela tiden..
    Pratar alla här om urindoften?
  • mimmifrizzan
    Svar på #17
    pennanjenna skrev 2009-01-22 22:12:14 följande:
    tänkte testa om ett par dar om jag kan hålla mig..en vecka om jag e duktig. har bara ett test kvar, ett sånt billigt. :P
    Ok håller tummarna för dig*S*
Svar på tråden brukar det lukta konstigt i underlivet vid graviditet?