Fett hår
Jag har så himla fett hår det går knappt en dag sen är håret fett.Jag vill inte tvätta håret jämt och ständigt... helst var tredje dag vore ok. Nu måste jag tvätta det varannan dag
Någon som har tips
Jag har så himla fett hår det går knappt en dag sen är håret fett.Jag vill inte tvätta håret jämt och ständigt... helst var tredje dag vore ok. Nu måste jag tvätta det varannan dag
Någon som har tips
Köp ett bra schampo och balsam som passar ditt hår.
Schamponera 2 gånger varje gång du tvättar håret, på mig gör det en väldig skillnad och jag kan lätt gå i 2-3 dagar utan att tvätta håret igen.
Använd bättre schampon än de du köper på ICA. Köp schampo hos din frisör, de är dyrare men en miljon gånger bättre och drygare...
Jag måste tvätta håret varje dag! Ska prova att tvätta 2 gånger...
Det sliter mer på håret om man tvättar varje dag, det blir som en ond cirkel, håret blir bara fetare och fetare.
Du kommer märka en enorm skillnad andra gången du schamponerar håret... och du lär också märka skillnad efteråt.
jag tvättar alltid håret 2gr... provar olika schampon med
hittar man ett schampo som man gillar så blir det inte bra andra flaskan man köper tycker inte att håret känns rent då.Måsta alltid ha olika sorter.Mitt hår är för övrigt torrt och slitet (tycker jag) så jag köper ju schampo för den hårtypen
Keraste har ett jättebra shampoo för fet hårbotten och torrt hår.
Har även hört att man inte ska massera för mycket för då blir håret fetare.Man får mer talgproduktion eller vad det heter (inte så insatt) Någon som vet mer om det??? Stämmer det?
Hannah76 skrev 2008-12-12 11:54:41 följande:
Hor frisörer.
Glöm inte att schampoot ska vara MOT fett hår. =)