• moniques

Någon aom har sålt allt och flyttat utomlands med familj?

hej!
    har du sålt allt och börjat ett nytt liv med familj utomland?
    tips/råd?
    hur var det/hur är det`?/hur är livet nu för er?
    vi skall flytta så vill ha alla tips och råd från er!

• Svar på tråden Någon aom har sålt allt och flyttat utomlands med familj?
  • shanghaibaby

Japp vi flyttade till Kina för snart 3 är sedan. Vi stortrivs och har ett mycket bättre liv( standardmässigt) i alla fall. Vi bori en stor våning, har 2 bilar, har hemhjälp som tar hand om allt, städning, disk, tvätt, barnvakt mm. Vi är ute och roar oss när vi vill och annan lyx som skulle vara omöjligt att ha i sveige om man inte är miljonär. Vart bär flytten av?

Tänk på att bo i ett område med andra utlänningar som är i samma sits och kan komma med råd.

Frida

• teec

vi har inte flyttat men har det som mål.

vart är det ni ska ta vägen ?

• moniques
    Svar på #2
    Åh det låter ju bra!
    Men hade ni ordnat boende och allt innan ni åkte dit?
  • moniques
    Svar på #3
    okej, det blir västindien. Ni?
  • Kaugan

Nyfiken bara, men var i Västindien ska ni flytta? Jag har också en dröm om det...älskar alla de öarna vi varit på, och vill så gärna flytta dit och driva hotell. Maken är mer skeptisk...

• moniques
    Svar på #6
    Jamaica. Ni?
  • Kaugan

Härligt...har aldrig varit på Jamaica. Jag vill tillbaka till St Martin, Anguilla och St Barts. Fantastiska öar! Är även sugen på att åka till Turks & Caicos, fast bara på semester, det ska vara ganska ödsligt att stanna för länge där tydligen.

• Viewsonic

moniques skrev 2008-12-29 15:42:55 följande:

Svar på #6Jamaica. Ni?
    Har du fått jobb där? Hur fick du det?
  • storstadsmamma

vi har sålt allt och flyttat och vi trivs bra...har också tillgång till mer lyx här än vi skulle ha haft hemma bland annat hemhjälp som shanghaibaby också nämnde.

• Mosie

jag ar bosatt i australien, har byggt min familj dar dock, sa har inte gjort en storflytt utomlands, daremot funderar vi pa en storflytt till Sverige och det ar skrammande om nagot. Livet i Australien ar sa mycket mer annorlunda fran i sverige, inte minst pga klimatet, det skrammer mig, men samtidigt kanner vi att det ar det basta for vara barn vad galler skolgang osv.

• HeddaBigBum

Jag har flyttat från Sverige till USA med man och två barn (2 och 3½ år gamla vid flytt).

Det har gått bra måste jag säga. Man får ta det för vad det är och inte försöka stressa upp sig för mycket. Om man verkligen tänker på hur mycket som faktiskt ingår i en utlandsflytt, då kan man nog bli smått galen. Men, en sak i taget...

• FluffyCat

Vi sålde allt och flyttade till Spanien (katalonien) med två små barn (4 och 2 år). Det har gått jättebra och vi lever ett bättre liv nu. Vi är så glada att vi tog oss iväg. Sverige finns ju alltid kvar om man skulle ångra sig. Vårt största orosmoment var barnen men de anpassade sig jättesnabbt.
    Vi flyttade inom eu och då är det betydligt smidigare med arbetstillstånd etc men det är ändå mycket att tänka på vid en utlandsflytt speciellt då man har barn. Men vill man så löser sig det mesta. Tycker helt klart ni ska ta chansen att flytta, det är en upplevelse man inte vill missa!

Svar på tråden Någon aom har sålt allt och flyttat utomlands med familj?