Tabletter mot diarré
Det finns ju nå tabletter man kan äta om man är extremt dålig i magen (som vatten) Finns det något man kan ta även om man är gravid? (vecka 30).
Det finns ju nå tabletter man kan äta om man är extremt dålig i magen (som vatten) Finns det något man kan ta även om man är gravid? (vecka 30).
Immodium eller Dimor. Receptfritt på Apoteket.
OBS! Jag varnar för dessa tabletter!!
Därför att om det är en bakterie som gör att du får diaree så stoppar du bara upp diareen och bakterien stannar kvar längre än nödvändigt..
Bättre att bli av med skiten!
Oki tack! Får ju springa på toan minst en gång i timmen och kan inte äta, dricka eller något förutom ytterst lite jag tvingar i mig för barnets skull... har fått så tidigare med och det kan sitta i i en vecka minst.. orkar inte med det :(
du får väl försöka med avslagen cola, the eller blåbärsoppa (tror det skall vara osockrad)
Jag skulle inte tagit dessa tabletter som gravid! Om det är riktig kris har jag tagit koltabletter, inte så effektiva, men bättre än ingenting. Hade också problem med magen vid min förra graviditet och vet hur jobbigt det kan vara. Har man dessutom hemorrojder också...
Järntabletter kanske? Det blir man hård av.
Immodium ska du INTE ta! Har själv haft dessa problem och Immodium har dom inte testat på gravida mer än på djur och dessa djurs foster fick fosterskador.
Järntabletter ska du inte heller ta under tiden du är så i magen. Det irriterad tarmarna ytterligare!
när jag va gravid så hade jag problem med magen, prata med min bam och läkaren, det va helt okej att ta dimor eller imodium, men köp då dimoren, för den är mycke billigare, plus att det är samma substanser i båda tabletterna och verkar lika bra..
Enligt mödravård och apoteket här ska man absolut inte ta immodium.
LinneaochAnton skrev 2008-12-15 09:43:49 följande:
Ja här frågade jag senast för 3 veckor sedan (har ibs). Och jag skulle inte annvända det. Det är testat på djur och djurens foster fick fosterskador.. men alla gör ju som dom vill.
Anonym (mamma) skrev 2008-12-15 13:18:30 följande:
LinneaochAnton skrev 2008-12-15 15:15:45 följande:
Tack för era svar! Har varit i kontakt med mödravården, vårdcantralen och apoteket och jag fick köpa Resorb. Dom sa samma till mig som LinneaochAnton säger, dom ville inte sälja Imodium till min make då han berättade att jag är gravid, då jag rådgjorde med min bm sa hon åt mig att jag inte fick köpa det eftersom det inte är testat på människor. Apoteket nämde även det med fosterskador på djur.
Så jag får försöka peta i mig det som går helt enkelt men man blir så trött av att förlora så mycket vätska.
Anonym skrev 2008-12-15 19:10:02 följande:
jag tappar också respekt för alla, apotek,läkare,bm mm mm.
mina barn är friska..
Anonym (mamma) skrev 2008-12-15 21:36:13 följande: