• Anonym (Ont!)

Problem med preventivmedel/vestibulit?

Har under flera år haft problem med sexlivet. Det gör ont runt slidmynningen och min man kan inte ens nudda området med tungan utan att det gör ont.

Har läst att det ev. kan vara vestibulit..
    Problemet är att det är så himla svårt att hitta preventivmedel.

Är 20år och har redan två barn (planerade) men vill inte ha fler förrän om nåt/några år.

P-piller och andra hormonpreparat gör att jag överhuvudtaget inte har någon sexlust. Och är jag inte riktigt upphetsad så blir det omöjligt pga. smärtan.

Kan inte använda vanliga kondomer för då gör det ondare. Dock har chosan fungerat ganska bra och ibland nästan utan smärta/brännkänsla..

Hade en kopparspiral förut vilken fungerade suveränt tills jag skulle ta ut den! De fick nästan inte ut den utan det medförde rejäl smärta och blödningar innan den var ute. Låg i gynstolen och tokbölade.

Läste någonstans att det fanns ett alternativ till vanliga kondomer på apoteket och kilade genast dit.. 200kr för 10st!!!! Herregud, vem har råd med det när man har ett aktivt sexliv?

Funderar på att sätta in spiralen igen för som det är nu blir det alldeles för ofta oskyddat men jag vågar inte! Tänk om det gör ont att sätta in den? Förra gången satte jag in den bara någon dag efter mens och kände inte alls. Har dock svårt att hålla reda på när min mens kommer eftersom jag har väldigt lång menscykel.

• Svar på tråden Problem med preventivmedel/vestibulit?
  • Anonym

Jag provade massor...inget passade. Jag fick ta ut hormon spiral, p-piller funkar inte...Nu har jag en hormon stav i armen och jag är super nöjd. Kan vara en risk för många börjar blöda mycket, ´den kostar typ. 1000kr men det är det värt, den kan sitta i 3år. Prova hormon spiral, om du skulle behöva ta ut den inom 3mån eller nåt får du pengar tillbaka!!!!! Är helt klart värt att prova. Prata med en barnmorska så får du nog bättre information.

• Anonym (Ont!)

Tack för svaret!

p-dator verkade ju suveränt men jag är rätt säker på att min menscykel är längre än 35dagar och den var ju himlans dyr också

Fördelen med kopparspiralen jag hade tidigare var ju att den även var gratis och inga som helst hormoner, men jag vågar bara inte sätta in en ny.

• Anonym (Ont!)

Flyttar upp och hoppas att fler har några tips.

Kanske är det billigare att köpa dessa specialkondomer utomlands?

Svar på tråden Problem med preventivmedel/vestibulit?