• Theodosius

Semper magdroppar ger mer gaser?? Hjälp!

Började med Semper magdroppar igår till min 6-veckors pojke eftersom han besväras så av gaser i magen. Hörde att de skulle hjälpa bättre än Minifom. Provade Minifom till min äldre pojke då han var spädbarn och det hjälpte inget, därför tänkte jag se om de här magdropparna kanske gör underverk med min nye kille. Men nu tycker jag hans mage är ännu värre än tidigare. Han gnäller och gnyr och skriker och kan inte sova långa stunder. Det bubblar i magen och han fiser (om möjligt) ännu mer idag. Är det dropparna som gör det här? Blir det bättre om man fortsätter några dagar? Någon som provat och vet? Jag ammar och dricker inte mjölk sedan ett par veckor tillbaka för att underlätta magknipet.

Tar även tacksamt emot andra tips! :)

• Svar på tråden Semper magdroppar ger mer gaser?? Hjälp!
  • Gummis

Utesluter du bara mjölk eller alla typer av mjölkprodukter? Min dotter regaerar som din när jag äter kokt/stekt ägg, eller i mer koncentrerad form som pannkaka.

• Theodosius

Har inte tänkt på ägg... Åt mycket ägg igår. Tack!

• Lequisha

Sempers magdroppar tar minst 1 vecka innan det ger någon effekt alls, så det är osannolikt att det är de som ger gaserna.
    Avvakta 1-2 veckor så ska du se att magen blir lugnare på lillen.
    Och som någon skrev, undvik att äta mycket mjölk, ägg,
    lök osv.

• Theodosius

Är nog äggen då... Fast jag har ätit det tidigare utan att han reagerat så starkt. Tycker så synd om honom :o(

• Lequisha

Om du inte provat redan så kan du hålla honom på armen, som att flyga flygplan. Bild finns i mitt galleri. Även låta honom ligga på rygg medan du masserar magen lätt, och därefter tar fötterna och trycker upp knäna mjukt mot magen, och "pumpar" så ett par gånger. Brukar hjälpa till att lätta på trycket ganska bra.

Vet precis hur du känner dig

• Theodosius

Ja, jag gick på babymassage med min stora kille och använder magmassagen jag lärde mig där. Det pruttar rätt rejält! Har även märkt att han besväras mest då han ligger på sin högra sida, dvs om han ammar mitt vänstra bröst. Då har han så ont att han släpper taget hela tiden och bara skriker och sparkar och "krampar" i hela kroppen. Fn är han lugn i min famn, sittandes upp. Så jag tänker inte röra mig förrän han vaknar :)

Tack för era svar och tips!!

• Blåklockan79

Emma klarar inte av att jag äter lök, så prova att utesluta det med och se om det blir bättra, märker du ingen skillnad så kan du ju börja äta det igen.

• ljmh1982

Jag har märkt att min lilla son reagerar om jag har ätit tomatsås til pasta eller andra "syrliga" saker som fruktjuice. Så prova även att utesluta tomater (iaf i mängd, som i sås) och juice.

Svar på tråden Semper magdroppar ger mer gaser?? Hjälp!