• Anonym (Kanske)

Finns det nån spårvagnsförare här?

Har sökt till det och fått veta att jag ska på infomöte samt förtest.

Vad gör man på ett förtest?
    Sen så undrar jag varför de vill ha utdrag från belastningsregistret?

Och sist men inte minst vad kan man räkna med att få i lön? Har de en ingågslön eller beror det lite på ålder andra erfarenheter mm??

• Svar på tråden Finns det nån spårvagnsförare här?
  • Eliza

Jag har varit på infomötet och gjort testet. Var rätt intressant och jag klarade det vilket jag inte trodde att jag skulle göra.
    Först träffas man i grupp och pratar lite, får lite information om hur yrket som spårvagnsförare är och sen gör man testet som är lite småklurigt så se till att vara utsövd och pigg i skallen.

Vad gäller belastningsregistret så handlar det nog om att de inte vill anställa nån som kanske har nån förseelse på sig i trafikregistret eller är dömt för nåt.
    De har en ingångslön som jag inte riktigt vet vad den ligger på.

Bara en fråga, varför lägger du denna tråden under känsliga rummet?
    Lycka till på testet!!!

• Anonym (Kanske)

Tänkte att det kanske finns de som inte vill säga hur mycket i lön de har om de inte får vara anonyma.

Kan du inte berätta lite om förtestet?

Eliza skrev 2008-12-12 15:01:22 följande:
    Jag har varit på infomötet och gjort testet. Var rätt intressant och jag klarade det vilket jag inte trodde att jag skulle göra. Först träffas man i grupp och pratar lite, får lite information om hur yrket som spårvagnsförare är och sen gör man testet som är lite småklurigt så se till att vara utsövd och pigg i skallen.Vad gäller belastningsregistret så handlar det nog om att de inte vill anställa nån som kanske har nån förseelse på sig i trafikregistret eller är dömt för nåt. De har en ingångslön som jag inte riktigt vet vad den ligger på.Bara en fråga, varför lägger du denna tråden under känsliga rummet? Lycka till på testet!!!
  • Anonym (Kanske)

Puffar

• danei

Jag vill oxå veta...har fått en tid för förtest o jag är jättenervös. Måste man vara smart så är det ju helt kört för jag är värdelös på att lösa kluriga saker

• biggles12

Hej!

Jag jobbar som spårvagnsförare i Göteborg, började när jag var 20 år gammal och har nu varit där i fem år. Tänkte egentligen bara stanna i något år, men trivs så bra att jag blev kvar - så jag kan rekommendera jobbet.

Ingångslönen ligger under 2009 på 19 600 kr per månad och slutlönen (som man når efter fyra år) ligger på ca 22 600 kr. Sedan tillkommer en del lönetillägg för kvälls -och helgarbete. Själv brukar jag få ca 5 000 kr i tillägg varje månad, så min månadslön brukar ligga på ca 28 000 kr.

Det bästa är dock att det finns många arbetstider att välja bland, själv jobbar jag t.ex. mellan 15.30 och 01.30 - och jobbar tre dagar och är sedan ledig två. Men det finns alla möjliga varianter (även mån. - fred. 08-17).

Hoppas du fick alla svar!

Carl

Svar på tråden Finns det nån spårvagnsförare här?