• DaCiss

Bära kille i sjal, blåsor på pungen! Tips!?

Min kille har två stora blåsor på sin pung av allt bärande i sjal. Hur ska man fixa detta, har jag haft för spänt? (Tycker inte det själv) Eller är detta vanligt? Tar det inte ont, hur ska man liksom handskas med detta, finns det nått jag kan göra?

• Svar på tråden Bära kille i sjal, blåsor på pungen! Tips!?
  • linda87

ne stackars lillkillen :( måste ju va friktionen som gjort det, kan det vara materialet i sjalen?

• DaCiss

Nja, den delen gnider ju mot blöjan mest och sen har han ju min mage mot sin mage så det är inte sjalens material. Tycker med synd om honom

• DaCiss

Nej jag har en hug-a-bub den kan man ju bara knyta på ett och samma sätt.

• Korpan

Bär honom i "vagga" ett tag då, tills det går över...

• kixan

Låter jättemystiskt, han ska ju liksom inte "gnidas" omkring alls i sjalen. Kan det vara värmeblåsor kanske?

• DaCiss

Nå, vi har ju en ergo också, tänkta ta honom i den och hoppas det blir bättre. Ja, det gnids ju inte vidare mycket i sjal på det viset. Hmm, kan det vara värmeblåsor,så stora? Ja jag vet inte.

"Vaggan" kändes så obekväm att bära i tyckte jag, och min kille hatar att ligga, han ska vara helt upprätt! Envis typ.

• kixan

Jag et faktiskt inte omdet kan vara värmeblåsro, spånade bara. Känns så kosntigt bara att det skulle kunna bli sån friktion att han får blåsor så jag letar andra alternativ. Spontant så OM det nu beror på friktion så måste du väl snarare knutit för löst än för hårt?

• DaCiss

Jag har kommit på det! Jag tänkte ju inte på det men blåsorna var ju inte där igår och inte heller imorse. Och den som bar honom idag var ju min man och han bar i ERGOn. Sonen somnade jätte fint i den och låg sedan och sov. Men efter någon timme hade han slunkit lite mer åt ena sidan, så benet hängde ut mer på ena sidan än på andra. Men han sov så fint så det verkade ju inte som om det var obekvämt. Men måste ju varit därifrån det kom! Dessutom hade pappa rocken på under selen och den är av jeansmaterial. Det är ju lite hårt också. Så där var svaret!

Sjalen kan jag då alltså lugnt bära vidare med Och ska han vara i ergon ska det inte vara mot jeansmaterial och det måste ses till att han ligger tätt/tight, inte löst så han kan "hoppa" runt lite och falla snett!

Svar på tråden Bära kille i sjal, blåsor på pungen! Tips!?