• Omania

Försenad mens... 14 dagar!

Nu är jag på dag 45, BIM är på dag 32...den 29:e november skulle mensen ha kommit. Testerna visar fortfarande negativt..
    Jag är så otroligt trött, molvärken försvinner aldrig, brösten växer, magen den är svullen, sover alldeles för dåligt, och hur hungrig kan man vara egentligen (?!), och kisseriet gör mig vansinnig.

Är det någon som är i samma situation eller vet vad detta kan bero på?
    På måndag blir det att ringa mödravården...

• Svar på tråden Försenad mens... 14 dagar!
  • Calilli

Jag är på dag 18, min mens skulle ha kommit 7/12, jag har också gjort ett test som visade negativt, det konstiga är att jag tror ändå att jag är det, har molvärken, har mått illa morgon och kväll, inte varje dag men ganska många sen 1,5 vecka tillbaka, tycker att magen är mer svullen.
    Har du barn sen innan?
    Jag har ingen aning om vad det kan bero på, om man inte är skengravid förstås!

• Omania

Men mensen borde ju dyka upp, och inte bara stanna av för att man är skenis... måste vara något fel med våra kroppar :( Nej, inga barn sedan innan, vi försöker på det första :) Haft fungerande mens sen juni månad och nu är den som puts väck!
    Blir väl att ta ett test till på måndag morgon, sen ringa sjukan.
    Den kan ju bli 2 veckor sen sen dyka upp.. nu är mina 2 veckor passerade :(

Ska du kontakta sjukan eller vänta en vecka till?

• FruHH

Kan glädja er med att en kompis till mig mådde tjyvens, gjorde tre negativa hemma-test och fick inte plus förrän läkaren (hon sökte för att hon mådde så dåligt) tog blodprov. Då trodde hon att hon var i v. 9. Men på UL i v. 18 flyttades hon fram 5 veckors och således var hon alltså i vecka 14 när hon fick sitt plus.

Så lycka till

Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!
  • Omania

FruHH, OJ! Vilken överraskning! Ja man får hoppas man får någon hjälp på måndag :)

• cindy1990

jag är i samma sits, min mens skulle ha kommit 28/11, men ingenting, har mått illa i 2 veckor och haft humörssvängningar i 3-4 dagar nu ( brukar aldrig ha det annars ) men inget plus... suuck...

• Omania

cindy1990: Då har du också nästan gått över 14 dagar? Hänt dig innan någon gång?

• Calilli

Jag ska avvakta några dagar, jag har också fått kraftiga humörsvägningar på senaste tiden, men det är inte bara det, jag har som molande mensvärk och har känt mig illamående till och från...
    Nej mensen borde väl dyka upp även om man är skenis...

Omania, vilka tester har du använt?

• Omania

Calilli: Nej den borde ju dyka upp!! *galen*
    Jag testade med apotekets test 3 dagar efter BIM, och igår med något test som en kompis skickade upp till mig från någon internetsida..något som tydligen skulle vara känsligare, men visar negativt det med :( du då?

• cindy1990

jag har aldrig varit såhär försenad, jag har också haft typ mensvärk till och ifrån, mått illa väldigt ofta och fått uppstötningar då och då... suck... om man bara kunde få ett plus nångång..

• LillaPaula

Jag har inte haft min mens sen september/oktober skiftet men gravtesten vissar negativit.. någon som vet hur långt in i en graviditet testen ger resultat? visar den plus genom hela eller bara en viss tid?
    Har mest ömma bröst (som mensbröst) ibland..

Svar på tråden Försenad mens... 14 dagar!