• Skehamn09

Sluta gnälla på min röst!!!!!

Man väljer inte hur man ska prata utan man pratar som man gör...Ändå finns det folk som inte klarar av att lyssna på mig...jag får höra att jag pratar som piff o puff, att rösten låter barnslig,, nasal, gäll, pipig osv osv... Folk brukar ofta härma mig för dom tycker rösten låter så rolig... Man väljer ju inte hur man ska prata, alltså rösten... Min kompisar är ju vana även om dom oxå kommenterar ibland.... Ååå jag skulle göra vad som helst för att ha mörkare röst... Skulle så gärna velat att ni här skulle få lyssna och tycka till om min dryga röst men det går ju inte lägga in ljud här.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 20:20
    Nu kan som vill lyssna på min röst och bedömma själv hur dryg den är...

Gjorde nyss ett videoklipp speciellt för detta ändamål.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 20:22

• Svar på tråden Sluta gnälla på min röst!!!!!
  • Armino

Jag håller med! Jag har en väldigt stark röst som hörs överallt och överröstar alla. Det har jag min pappa att tacka för. Men det är, som du skriver, inget jag valt själv. Kan folk kanske förstå det nån gång??

Vinterklädd blogg camabo.blogspot.com/
  • Skehamn09

Skönt att man inte är ensam. Jag förstår dig. Nej man gör ju inte det ändå stör sig folk på mig enbart pågrund av min röst...finns dom som sagt att dom inte står ut att vara i samma rum som mig ens :/

• Armino

Jag blev en gång utskälld ute på krogen. Det var på ett ställe i Stockholm och baren låg mitt i smeten med tre olika dansgolv runt omkring och det spelades olika musik på alla tre. För att ens höra mig själv så blev jag tvungen att skrika min beställning. Och då säger (läs skriker) bartendern: "Du behöver ju inte skrika!"Fan, alla andra skrek ju... Men dem skällde hon inte på. Fundersam

Vinterklädd blogg camabo.blogspot.com/
  • IS THIS IT

Men usch vad trist. Sådana kommentarer kan folk hålla för sig själva tycker jag. Men en fråga, kan ni inte ändra röstläget när ni pratar? Jag ändrar röstläget dagligen beroende på vem jag pratar med. Den är definitivt ljusare när jag pratar med barn eller ganska ljus och snabb när jag pratar med min man. När jag pratar med högt uppsatta på jobbet blir rösten automatiskt mörkare och lugnare. (Visst jag tänker ju ofta på hur jag framställer rösten.)

• MrM

Tråkigt att folk kommenterar men om ni verkligen själva lider av era röster så går det ju att arbeta väldigt mycket med sin röst. Det handlar bara om träning.

Mvh

• Skehamn09

Tyvärr lyckas jag inte citera nåra inlägg men jag kan inte få rösten mörkare...har provat allt möjligt men det går bara inte. Får man länka till youtube här så kan ni få höra hur jag låter. Men jag vet inte om man får det.

• Glass
    Skehamn09 skrev 2008-12-12 19:54:56 följande:
    Tyvärr lyckas jag inte citera nåra inlägg men jag kan inte få rösten mörkare...har provat allt möjligt men det går bara inte. Får man länka till youtube här så kan ni få höra hur jag låter. Men jag vet inte om man får det.
    klart att du får länka dit.
    Jag har ingen sidfot...
  • HelleGbg

men hur fan kann folk med att klaga ???? ts o alla andra,,,skit i vad folk säger--.

• Skehamn09

Okej nu har jag gjort ett klipp med min röst och lagt till på min youtube, lyssna gärna och säg exakt vad ni tycker. Det gör inget om det är negativt för jag är ganska van vid det här laget :) Kommer ta bort klippet om nåra dar så det är bara tillfälligt :)

• Skehamn09

HelleGbg.. Det försöker man göra men det är inte alltid helt lätt.. Finns många med drygare röst än mig om man nu ska börja jämföra vilket bara vore löjligt.

Svar på tråden Sluta gnälla på min röst!!!!!